با رویکرد اقتصاد مقاومتی انجام شد:
برگزاری سمینار نقش نمایشگاهها در توسعه صادرات کالا وخدمات
به منظور شناخت اهمیت نمایشگاهها در توسعه صادرات و ایجاد زمینه حضور بنگاههای اقتصادی کشور در بازارهای بینالمللی سمینار نقش اجرای نمایشگاههای بینالمللی در توسعه صادرات کالا و خدمات در اقتصاد مقاومتی برگزار شد.
به منظور شناخت اهمیت نمایشگاهها در توسعه صادرات و ایجاد زمینه حضور بنگاههای اقتصادی کشور در بازارهای بینالمللی سمینار نقش اجرای نمایشگاههای بینالمللی در توسعه صادرات کالا و خدمات در اقتصاد مقاومتی برگزار شد.
به گزارش ایلنا، در این سمینار، راهکارهای دستیابی به تهیه نقشه راه برای تدوین برنامه راهبردی صنعت نمایشگاهی کشور همچنین منطبق کردن برنامههای نمایشگاهی با استراتژی توسعه صادرات و نیز اهداف اقتصاد مقاومتی، اهمیت وجود نمایشگاهها در امر توسعه تجارت تشریح شد.
در ادامه سمینار پیرامون فراهمسازی فرصتهای مناسب برای نقشآفرینی شرکتهای صادراتی کشور در بازارهای بینالمللی، بهرهگیری از مدلهای استاندارد و مدیریت کیفیت به منظور ارتقای خدمات نمایشگاهی و نقش حمایتها و مشوقهای نمایشگاهی در توسعه تجارت خارجی مطالبی بیان گردید.
این سمینار در ۲۶ خرداد ماه سالجاری با حضور تنی از مدیران شرکتهای تولیدی و مسوولان نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.