قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت؛
بازاریابی و تجارت الکترونیک در حوزه فرش دستباف دنبال شود
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: ذینفعان و بهره برداران حوزه فرش متنوع و گسترده اند و از مجموعه دولت و حاکمیت تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان و خریداران را شامل می شوند و بدون تحلیل آنها و نیازهایشان نمی توان مسیر درستی را طی کرد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: ذینفعان و بهره برداران حوزه فرش متنوع و گسترده اند و از مجموعه دولت و حاکمیت تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان و خریداران را شامل می شوند و بدون تحلیل آنها و نیازهایشان نمی توان مسیر درستی را طی کرد.
به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج، گفت: نشست های دایمی با صاحب نظران بخش خصوصی فرش با نگاه بهبود تولید و توسعه صادرات فرش ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات نقد و بررسی برنامه ها و فعالیت های مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: رسیدن به نقاط ضعف و قوت این مرکز از دل بحثهای انتقادی به دست می آید و از آنجا می توان به این نکته رسید که این مرکز چگونه می تواند برای این هنر - صنعت مفید باشد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین چگونگی رقابت پذیر شدن فرش دستباف ایران در برابر رقبا را از موضوعات قابل بررسی دانست و افزود: باید روش های این رقابت پذیری را رصد دایمی کرد.
خسروتاج، بازاریابی و تجارت الکترونیک در حوزه فرش دستباف را نیز از دیگر برنامه های قابل توجه برای فعالیت مرکز ملی فرش ایران دانست و گفت: شناسایی شرکت های فعال در مارکتینگ فرش در دستور کار قرار گیرد.