خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در گفتگو با ایلنا:

اخذ مالیات صادرات خشکبار را متوقف کرد / عدم اجرای دستور وزیر صنعت دولت یازدهم

اخذ مالیات صادرات خشکبار را متوقف کرد / عدم اجرای دستور وزیر صنعت دولت یازدهم
کد خبر : ۱۱۷۶۲۱

وزارت اقتصاد و دارایی برسر راه صادرکنندگان سنگ‌اندازی می‌کند / طبق قانون صادرکنندگان باید از دادن مالیات معاف باشند اما سال گذشته معافیت مالیاتی را به شرط آوردن ارز حاصل از صادرات به داخل کشور و یا واردات کالا به میزان مبلغی که صادرکننده از صادرات عایدش شده مجاز دانستند که مشکلات عمده‌ای را گریبانگیر صادرکننگان کرد.

اخذ مالیات از صادرکنندگان صادرات کشور را دچار وقفه می‌کند.

محمد حسن شمس فرد رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به میزان صادرات خشکبار طی شش ماهه نخست سال جاری اظهارداشت: در این مدت میزان ۳۰ هزار و ۸۷۶ تن پسته و مغز پسته به ارزش ۷۶۵هزار دلار، ۵۶۶۹۷ تن انواع کشمش با ارزش ۱۳۸ میلیون و ۷۲۵هزار دلار، ۵۵هزار و ۱۱۸ تن خرما به ارزش ۷۸ میلیون و ۳۸۸ هزار دلار و ۱۰ هزار تن انجیر به ارزش ۳۶۹ هزار دلار صادرات داشته‌ایم.

وی افزود: کشمش صادراتی کشور به اتحادیه اروپا، پسته و مغز پسته به آسیای میانه و کشورهای عربی و مقداری هم به مقصد اتحادیه اروپا فرستاده می‌شود.

شمس‌فرد در ادامه به انتقاد از وضعیت مالیاتی صادرکنندگان پرداخت و گفت: طبق قانون صادرکنندگان باید از دادن مالیات معاف باشند اما سال گذشته معافیت مالیاتی را به شرط آوردن ارز حاصل از صادرات به داخل کشور و یا واردات کالا به میزان مبلغی که صادرکننده از صادرات نصیبش شده، مجاز دانستند؛ که مشکلات عمده‌ای را گریبانگیر صادرکننگان کرد.

وی خاطرنشان کرد: سنگ‌اندازی وزارت اقتصاد و دارایی بر سر راه صادرکنندگان بابت مالیات‌های سنگین و جریمه‌های اعمال شده در حالی است که مدت ۱۰ سال است که هیچ ارزی نمی‌توان وارد کشور کرد ضمن اینکه صادرکنندگان هیچ تبحری در امر واردات ندارند که در قبال ارز دریافتی به واردات بپردازند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار با اشاره به وعده وزیر صنعت، معدن‌وتجارت مبنی بر لغو بخش نامه اخذ مالیات از صادرکننده گفت: وزیر صنعت، معدن‌وتجارت ۲۹ مهر ماه سال جاری گفتند که بخش نامه مذکور غیر قانونی و خواستار لغو آن شدند که تاکنون این دستور اجرایی نشده است و صادرکنندگان همچنان در امر صادرات با مشکل مواجهند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز