خبرگزاری کار ایران

قوانین تاریخ مصرف گذشته مهمترین مشکل صنایع غذایی کشور است

قوانین تاریخ مصرف گذشته مهمترین مشکل صنایع غذایی کشور است
کد خبر : ۱۱۳۸۶۷

توجه به کشاورزی از طریق سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند کشور ما را در ردیف اول تا پنجم تولیدکننده محصولات کشاورزی قرار دهد.

قانون صنایع غذایی ما مربوط به سال ۴۶ است یعنی تاریخ مصرف آن تمام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاهرخ ظهیری رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در اولین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در توسعه بخش کشاورزی با بیان اینکه توسعه پایدار کشاورزی در امنیت غذایی و ملی اثربخش است گفت: بدون تأمین امنیت غذایی نمی توان به امنیت ملی دست یافت، کشاورزی تامین کننده ۸۵ درصد غذا، ۲۲ درصد اشتغال و ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی بود اما در سالهای اخیر سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در کشور ما ضایعات موادغذایی بالاست افزود: امید به کاهش ضایعات از طریق صنایع تبدیلی و بسته بندی مقدور است ضمن اینکه ما همچنان به توسعه روز افزون در بخش کشاورزی امیدواریم.

وی افزود: هنوز سهم تولید در کشور ما قابل ملاحظه نیست ضمن اینکه با وجود پیشرفت هایی که درتولید محصولات لبنی داشته ایم تب مالت در کشور ما وجود دارد.

وی به میزان دو میلیون تن ضایعات آرد غلات و گندم اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه در بسته بندی خشکبار و محصولاتی مثل زعفران توفیقاتی بدست آورده‌ایم ولی هنوز بخشی ازاین محصولات در دیگر کشورها مورد بسته بندی مجدد قرار می گیرد.

وی در ادامه به گزارش فائو از تعداد گرسنگان جهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۲۰ میلیون گرسنه در جهان وجود دارد که نسبت به سال ۲۰۰۵ که این میزان ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر بود کاهش یافته است.

وی افزود: توجه به کشاورزی از طریق سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند کشور ما را در ردیف اول تا پنجم تولیدکننده محصولات کشاورزی قرار دهد.

وی عدم وجود قانون برای صنایع غذایی را از جمله مشکلات این صنعت عنوان کرد و افزود: قانون صنایع غذایی ما مربوط به سال ۴۶ است یعنی تاریخ مصرف آن تمام شده و با توجه به اینکه می خواهیم وارد تجارت جهانی شویم و جایی برای حرف زدن در مورد غذا داشته باشیم باید این قوانین عوض شود.

ظهیری از وزارت جهادکشاورزی و بهداشت خواست که نسبت به جداسازی سازمان غذا و دارو اقدام کنند زیرا در هم تنیدگی این دو مشکلات عدیده ای را برای هر دو بخش به وجود آورده است.

وی در ادامه به ارائه طرحی با عنوان کشاورز، کارخانه و بانک اشاره کرد و گفت: اگر این طرح عملیاتی شود کشاورزان به راحتی و با امنیت خاطر بیشتری به تولید محصولات خود مبادرت می ورزند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز