خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه کیف و کفش اصفهان در گفتگو با ایلنا:

تولید کیف و کفش چرم ۴۰ درصد کاهش یافته است

تولید کیف و کفش چرم ۴۰ درصد کاهش یافته است
کد خبر : ۱۰۷۳۱۱

تا سال گذشته نرخ چرمی که برای تولید یک جفت کفش استفاده می‌شد ۹ هزار تومان بود اما امسال این نرخ به ۲۷ هزار تومان رسیده است و به همین دلیل میزان تولید کفش نیز کاسته شده است.

رییس اتحادیه کیف و کفش اصفهان از کاهش ۴۰ درصدی تولید کیف و کفش چرم در کشور خبر داد.

اکبر زاهدی، رییس اتحادیه کیف و کفش چرم در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عدم نقدینگی در واحدهای تولیدی اظهار داشت: تولیدکنندگان کیف و کفش در کشور به‌دلیل کمبود مواد اولیه، فرسودگی ماشین آلات و افزایش هزینه‌های انرژی بر و باربری در مضیقه هستند و از سال گذشته تاکنون کمرشان زیر فشارهای اقتصادی خم شده و بسیاری محصولات خود را پیش‌فروش کرده‌اند و عده‌ای هم از این حرفه خارج شده و کارگاه‌های کوچکشان به تعطیلی کشیده شده است.

وی افزود: تا سال گذشته نرخ چرمی که برای تولید یک جفت کفش استفاده می‌شد ۹ هزار تومان بود اما امسال این نرخ به ۲۷ هزار تومان رسیده است و به همین دلیل میزان تولید کفش نیز کاسته شده است.

زاهدی خاطر نشان کرد: طی ۲ سال گذشته به هیچ تولید کننده‌ای در این صنف وام تعلق نگرفت این در حالی است که ۵۰۰ هزار نفر در کشور به این حرفه مشغول هستند و اگر این حوزه تقویت شود می‌تواند تا ۲ برابر شرایط فعلی اشتغال زایی داشته باشد.

رییس اتحادیه کیف و کفش اصفهان گفت: در خصوص صادرات محصولات چرمی نیز با مشکل مواجه هستیم این در حالی است که در گذشته محصولات چرم تبریز به اکراین، نخجوان و آذربایجان صادر می‌شد و محصولات چرمی مشهد هم به صورت پیله‌وری به افغاستان می‌رفت اما اکنون از این مزیت هم محروم شده‌ایم.

رییس اتحادیه کیف و کفش اصفهان گفت: این صنف باید بتواند با کمک دولت بازاریابی مناسبی در کشورهایی نظیر چین و آلمان و غیره داشته باشد و برای سلیقه آنها کفش تولید کند و بستر صادرات را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: طی سالیان گذشته میزان تولید کیف و کفش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و بهای نهایی کفش چرم با زیره آن که تا سال گذشته برای تولید کننده ۸۰ هزار تومان بود به ۱۲۰ هزار تومان رسیده و این افزایش بها باعثکاهش متقاضیان این نوع کفش در بازار شده است.

زاهدی در خاتمه خواستار ثبات نرخ ارز شد و گفت: اگر یک تولید کننده بتواند از این موضوع مطمئن باشد می‌تواند به راحتی برای ۶ ماه آینده خود برنامه‌ریزی کند و هر روز با قیمت‌های جدید سر در گم نخواهد شد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز