معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
شرکتهای تعاونی با سرمایههای خرد، خود را از بحران مالی نجات دهند
نباید سرمایه را مورد بذل و بخشش قرار دارد، برای پیشگیری از این امر باید مدیریت در اختیار افراد با تجربه و متخصص باشد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با برنامه ریزی علمی و کارشناسی زمینه و بستر مناسب برای بهبود، بازسازی و رشد اقتصادی کشور را فراهم کرده است.
به گزارش ایلنا، سید حمید کلانتری در جمع ۲۲مدیر برتر شرکتهای تعاونی استان یزد گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید فراهم کردن بستر مناسب برای مثبت شدن رشد اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به اینکه مدیران خبره برای پیشبرد امور و رفع مشکل اقتصادی گام برمی دارند، اظهار کرد: برهمین اساس اداره امور کشور در اختیار افراد متعهد، متخصص، کارآمد، حافظ منافع ملی و ارزشهای انقلاب اسلامی قرار دارد.
کلانتری توسعه و گسترش فعالیتهای مرتبط با بخش تعاون را بهترین راهبرد برای اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: شرکتهای تعاونی میتوانند با سرمایههای خرد، خود را از بحران مالی نجات داده و هم افزایی بیشتری با بخشهای مختلف اقتصادی داشته باشند.
وی گفتوگو و مشورت برای بهبود و توسعه قابلیتهای بخش تعاون را مهمترین وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: دولت در صدد است گام به گام مشکل بخش تولید را رفع کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر حفظ سرمایه و استفاده درست از اندوختههای خرد مردم از سوی هیات مدیره شرکتهای تعاونی تاکید کرد و یادآورشد: نباید سرمایه را مورد بذل و بخشش قرار دارد، برای پیشگیری از این امر باید مدیریت در اختیار افراد با تجربه و متخصص باشد.
کلانتری با اشاره به هفت برنامه راهبردی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی، افزود: این برنامهها شامل ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و منابع انسانی، تحکیم تعامل شبکهای، توسعه همکاری بین بخشی، تامین منابع و مشوقها، توسعه بازار و معرفی برند و تعمیم نظارت در تعاون است.
وی بخش تعاون را از راهکارهای محوری برای توسعه فعالیتهای اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به همبستگی اجتماعی، تعاونیها بهتر میتوانند به عدالت و رفاه نزدیک شوند.
کلانتری خواهان تشکیل ستاد توسعه و حمایت از تعاونیها در استانداریها برای رفع برخی مشکل بخش تعاون مانند کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، وام، مالیات، اجرای قوانین و بیمه شد.
وی در ادامه از ضعف فرهنگ بازاریابی در شرکتهای تعاونی انتقاد کرد و گفت: روحیه تبلیغ برای معرفی شرکت و محصول در کشور ضعیف است و افراد حاضر به سرمایه گذاری برای تبلیغ نیستند در حالیکه کار بزرگ نیاز به فکر و اندیشه بزرگ دارد.
محمدرضا بابایی معاون برنامه ریزی استانداری یزد نیز دراین جلسه گفت: هدف از تعریف تعاون در بخش اقتصادی کار آفرینی است، در حالیکه در این عرصه خیلی عقب هستیم.
وی، تعداد تعاونیهای ثبت شده در استان یزد را پنج هزار و ۵۷۰ شرکت با ۶۴۹ هزار نفر عضو اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۵ درصد در بخش خدماتی، ۲۹درصد در صنعت و بقیه در کشاورزی فعالیت دارند.
به گفته وی، از مجموع تعاونیهای تشکیل شده در استان سه هزار و ۱۰۰ شرکت با اشتغالزایی حدود ۲۸ هزار نفر فعال هستند.