خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

کمک به جایگزینی وسایل نقلیه برقی با بنزینی

کد خبر : ۱۸۵۱۰۸

«موتورسیکلت­های برقی به منظور تردد در خیابان­های تهران باید از استانداردهای لازم برخوردار بوده و معیارهای مورد نظر را رعایت کرده باشند.»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر سیاست محوری مدیریت شهری پایتخت مبنی بر کمک به جایگزینی وسایل نقلیه برقی به جای بنزینی گفت: به این منظور از ورود و تردد وسایل نقلیه ای که از سوخت پاک استفاده می کنند، حمایت می کنیم.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: مصرف برق در وسایل نقلیه پاک پایین بوده و مقرون به صرفه است و در این میان، جایگزینی موتورسیکلت­های برقی به جای موتورسیکلت­های بنزینی راهکار بسیار مناسبی برای کاهش مصرف سوخت از یک سو وحفظ محیط زیست شهری از سوی دیگر است.
وی با اعلام این که آن­چه در این میان مهم است و نیاز به همکاری دولت با مدیریت شهری دارد، ارائه تسهیلات لازم به منظور تسهیل در ورود موتورسیکلت­های پاک به خیابان­های تهران است، تأکید کرد: روند جایگزینی موتورسیکلت­های بنزینی با برقی باید با جدیت از سوی دستگاه­های متولی دنبال شود و اراده مدیریت شهری به تنهایی کفایت نمی­کند.

ورود موتورسیکلت­های برقی و تاکسی­های هیبریدی؛ دو گام نیل به حمل و نقل پاک

معاون شهردار تهران با اشاره به این که با توجه به ویژگی­های جغرافیایی و توپوگرافیکی پایتخت، موتورسیکلت­های برقی که قرار است در این کلان شهر تردد کنند باید از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار باشند، اظهار کرد: موتورسیکلت­های برقی به منظور تردد در خیابان­های تهران باید از استانداردهای لازم برخوردار بوده و معیارهای مورد نظر را رعایت کرده باشند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که متقاضیان موتورسیکلت­های برقی باید از وام کم بهره بهره­مند شوند، تصریح کرد: از دیگر تسهیلاتی که به منظور ترغیب و تشویق خریداران موتورسیکلت­های برقی پیش­بینی شده، امکان شارژ رایگان برق مصرفی موتورسیکلت آن­ها از طریق ایستگاه­هایی است که در سطح تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر به این منظور راه­اندازی خواهد شد.
وی با تأکید بر این که ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی، گام بعدی در مسیر توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت است، اضافه کرد: با ورود این خودروها به ناوگان تاکسیرانی می­توانیم صرفه­جویی قابل توجهی در مصرف بنزین داشته باشیم و وزارت نفت از محل این صرفه­جویی­ها می­تواند در بازپرداخت اقساط خودرو به رانندگان تاکسی کمک کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که صرفه­جویی حداقل یک لیتری در مصرف سوخت در هر سفر شهری، از نتایج استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی است، اظهار کرد: توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو و گسترش خطوط مترو، نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف سوخت دارند و به نسبت هر مسافری که در هر سفر از مترو یا اتوبوس به جای وسیله نقلیه شخصی خود استفاده می­کند، بیش از یک لیتر در مصرف سوخت صرفه­جویی می­شود.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که روزانه مجموعاً ۷ میلیون جابه­جایی از طریق اتوبوسرانی و مترو در تهران انجام می­شود، تصریح کرد: با احتساب یک لیتر صرفه­جویی در مصرف سوخت در هر سفر شهری، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در هر روز ۷ میلیون لیتر و در هر هفته ۵۰ میلیون لیتر صرفه­جویی را در مصرف سوخت رقم می­زند.
وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری در این دوره بدهی­های تمام ادوار مدیریت­های شهری و به عبارتی بدهی تاریخ متروی تهران را پرداخته یا بازپرداخت آن­ها را تقبل نموده، خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از برخی تسهیلات مالی، مجبور شده­ایم بدهی­های سه دهه گذشته مترو، حتی زمانی که مترو زیر نظر دولت قرار داشت را نیز پرداخت کنیم.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز