خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران:

کارگران پیمانی نیز به لحاظ قانونی کارگر شهرداری هستند

کارگران پیمانی نیز به لحاظ قانونی کارگر شهرداری هستند
کد خبر : ۱۶۴۰۰۳

«ما در شهرداری با دو نوع کارگر که گروهی تابع قانون کار و گروهی دیگر بر طبق قانون اداری ارزیابی می‌شوند رو به رو هستیم که در واقع تمایز قائل شدن بین این دو گروه امر دشواری است.»

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: نقش کارگران امروز باید در بخش اقتصادی و مدیریت جهادی بیش از بیش خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا داریانی امروز در مراسم تقدیر از نمایندگان کارگری شهرداری تهران با اشاره به تفاوت شهرداری تهران با سازمانها و واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: در واحدهای تولیدی و صنعتی تمامی نیروی کار از نظر قانونی کارگر محسوب می‌شوند و این در حالی است که ما در شهرداری با دو نوع کارگر که گروهی تابع قانون کار و گروهی دیگر بر طبق قانون اداری ارزیابی می‌شوند رو به رو هستیم که در واقع تمایز قائل شدن بین این دو گروه امر دشواری است.

وی در رابطه با کارگران پیمانکار نیز خاطر نشان کرد: این کارگران اگرچه از نظر اسمی کارگر ما محسوب نمی شوند اما ما این دسته از کارگران را از نطر قانونی کارگر خود می‌دانیم.

داریانی ابلاغ دستور العمل دوازده ماده ای مزایای شرکتهای پیمانکاری در سال ۸۹، ابلاغ اعطای ده درصد حق مزد به کارگران؛ به تایید رساندن ۲۶ عنوان شغل کارگری به عنوان شغل های سخت زیان اور در وزارت کار؛ برنامه ارزیابی ضوابط بهداشت و ایمنی اسکان کارگری و کنترل ضوابط بهداشت و ایمنی ایستگاههای خدمات شهری را از جمله اقداماتی بر شمرد که در سالهای گذشته در شهرداری صورت گرفته است.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران همچنین از افتتاح یک درمانگاه بسیار مجهز در منطقه ۱۴ تهران خبر داد که این درمانگاه به عنوان مرکز تخصصی انجام بهداشت و سلامت کارگران شهرداری به صورت رایگان به ارائه خدمات ویژه به کارگران می پردازد.

داریانی همچنین خاطر نشان کرد در حوزه تامین مسکن کارگران اقدامات خوبی صورت گرفته است که بر اساس آن کمیته ساماندهی مسکن برای عموم پرسنل تشکیل شده است؛ که امیدواریم مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان این که در این هفته مراسم زیادی در سطح شهرداری تهران برای تقدیر از کارگران برگزار خواهیم کرد اعلام کرد مراسم اصلی تقدیر و تشکر از کارگران در ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن برج میلاد با ۱۸۰۰ نفر از کارگران برگزار خواهد شد و در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت نیز از کارگران پیمانکاری تقدیر خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز