خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح تحقیقاتی پیشگیری از خزان زودرس درختان چنار خیابان آزادی

کد خبر : ۱۵۳۷۳۵

این پروژه در قالب طرح آزمایشی CRD جهت رفع مشکل خزان زودرس، بر روی ۵۰اصله از درختان چنارخیابان آزادی در حال اجراست، که فاز نخست آن از یک ماه پیش آغاز شده است.

ایلنا: شهردار منطقه ۱۰ از اجرای طرح تحقیقاتی، آزمایشی پیشگیری از خزان زودرس درختان چنار خیابان آزادی در دو لاین شمال و جنوب حد فاصل بزرگراه شهید نواب صفوی و بزرگراه یادگار امام(ره) خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ۱۰ با اعلام این خبر گفت: یکی از مشکلات شهر تهران خزان زودرس درختان چنار است که قبل از فرارسیدن پاییز و اویل تا اواسط تابستان برگ در ختان شروع به خزان می کند و زیبایی و نمود خود را از دست می دهد.

وی ادامه داد، این پروژه در قالب طرح آزمایشی CRD جهت رفع مشکل خزان زودرس، بر روی ۵۰اصله از درختان چنارخیابان آزادی در حال اجرا است، که فاز نخست آن از یک ماه پیش آغاز شده و طی آن به اصلاح شرایط خاک از طریق چال کود(باکتری تیو باسیلوس و گوگرد گرانوله آلی ارگانیک) اقدام شده و مرحله دوم این طرح به روش محلول پاشی فیتوهورمون، آنتی استرس به برگ و تزریق مواد غذایی به تنه درختان در حال اجرا می باشد.

وی اظهار امیدورای کرد با اجرای موفق این طرح و تعمیم آن برای کل چنارهای سطح شهر، شاهد سبزی این گونه گیاهی باشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز