استاد راه و ترابری دانشگاه علم و صنعت:
۳۷ درصد عابران پیادهای که کشته میشوند سالمند هستند
رفتار عابران سالمند و مشخصات فیزیکی حرکت آنها هنگام عبور از گذرگاههای عابر پیاده در تقاطعهای دارای چراغ راهنمایی و تمرکز بالا و عکسالعمل به موقع نسبت به وضعیت چراغ در این تقاطعها، در احتمال تصادف این گروه از شهروندان مؤثر است.
ایلنا: نتایج بخشی از مقالات ارائه شده در «سیزدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» در محور آموزش و فرهنگسازی ترافیک از سوی روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منتشر شد.
به گزارش ایلنا، در این ارتباط دکتر علی منصور خاکی استاد راه و ترابری دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به این که ۳۷ درصد عابران پیادهای که در تصادفات کشورمان کشته میشوند سالمند هستند، گفت: رفتار عابران سالمند و مشخصات فیزیکی حرکت آنها هنگام عبور از گذرگاههای عابر پیاده در تقاطعهای دارای چراغ راهنمایی و تمرکز بالا و عکسالعمل به موقع نسبت به وضعیت چراغ در این تقاطعها، در احتمال تصادف این گروه از شهروندان مؤثر است.
از سوی دیگر، یک استادیار شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تهران نیز با بیان این که امروزه موتورسیکلت به دلایلی همچون قیمت مناسب، حجم کم، قدرت مانور و تحرک، مصرف پایین بنزین و امکان کسب درآمد از طریق حمل و نقل کالا و مسافر بسیار مورد توجه قرار گرفته، گفت: موتورسواران به دلیل فقدان کابین و نبود حفاظ مناسب و در نتیجه ضربه مستقیم پس از حادثه به ویژه ضربه به سر، بسیار آسیبپذیر بوده و از سهم بالایی در صدمات و تلفات رانندگی برخوردار هستند.
عادل منصور کیایی با اعلام این که بیش از یک سوم تلفات ناشی از تصادفات را موتورسواران تشکیل میدهند، خاطرنشان کرد: بر این اساس، داشتن برنامهای جامع و برنامهریزی منظم و مداوم برای اجرای اقدامات پیشگیرانه در زمینه ارتقای ایمنی موتورسواران بسیار ضروری بوده و اجتناب ناپذیر است.