مدیرعامل سازمان پایانهها و پارک سوارهای شهرداری تهران عنوان کرد:
استقبال از مسافران نوروزی با مطالعه کتاب
برای توجه هرچه بیشتر به نیازهای مسافران در ایام نوروز و با در نظر گرفتن احتمال ایجاد شرایط نامساعد جوی، پایانههای چهارگانه تهران در زمینه تهیه و نگهداری مایحتاج ضروری برای پذیرایی از دست کم ۱۵۰۰مسافر اقدام کردهاند.
ایلنا: مدیرعامل سازمان پایانهها و پارک سوارهای شهرداری تهران گفت: «همه کارکنان این سازمان به ویژه در پایانههای مسافری در اجرای طرح استقبال از بهار برای ارائه خدمات موردنیاز مسافران آماده هستند.»
به گزارش ایلنا، " محمدرضا حاجی بیگی " افزود: «زیباسازی پایانهها، فعالیت بیشترکتابخانهها و اتاق مادر وکودک بخشی از کارهای در حال اجرای پیش از سال نو است تا مسافران در مکانی زیبا بتوانند زمان انتظار برای آغاز سفرشان را با راحتی بیشتری بگذرانند.»
وی با بیان اینکه امسال ایستگاههای مطالعه هم برای علاقه مندان کتاب راه اندازی شده است، تصریح کرد: «در حال حاضر۶ ایستگاه مطالعه در پایانه مسافری غرب، ۴ ایستگاه در پایانه مسافری جنوب و یک ایستگاه در پایانه مسافری بیهقی راه اندازی شده و شهروندان میتوانند با مراجعه به این ایستگاهها، کتاب موردعلاقه خود را انتخاب و در همان ایستگاه یا هر مکان دیگری مطالعه کنند و حداکثر پس از ۱۵روز کتاب را به هر یک از ایستگاههای مطالعه یا یکی از کتابخانههای عمومی در سراسر کشور بازگردانند.»
رئیس هیات مدیره سازمانهای پایانههای شهرداریهای کشور با اشاره به اینکه در نوروز امسال منتظر ورود و خروج میلیونها نفرمسافر از پایانههای مسافری تهران هستیم، تصریح کرد: «در اجرای طرح استقبال از بهار که امسال از ۱۵ اسفند آغاز میشود و تا پایان فروردین ماه ۹۳ ادامه دارد، سازمانها و نهادهای گوناگونی از جمله اتوبوس رانی، تاکسیرانی، هلال احمر، اورژانس، تعزیرات، نیروی انتظامی و… با پایانههای مسافری همکاری و مشارکت دارند.»
حاجی بیگی گفت: «هماهنگیهای لازم با تعاونیهای مسافربری نیز صورت گرفته تا آمادگی کامل را برای خدمات رسانی به شهروندان داشته باشند، همچنین برای رعایت اصول بهداشتی در غرفههای پایانهها و داخل اتوبوسها تمهیدات لازم پیش بینی شده است و مأموران ویژهای بر رعایت اصول بهداشتی در بخشهای مختلف نظارت خواهند کرد. همه تعاونیهای مسافربری نیز ملزم شدهاند که در داخل اتوبوسها آب را در بطریهای بسته بندی شده در اختیار مسافران قرار دهند.»
حاجیبیگی گفت: «با آغاز سال نو و همسو با دگرگونی و شکوفایی طبیعت، در پایانههای مسافری شهر تهران، به نوسازی، بهسازی و زیباسازی چشمانداز پرداختهایم که توسعه فضای سبز، کاشت گل و گیاه و هرس درختان، رنگآمیزی و نقاشی نردهها، جداول و…، لکهگیری، آسفالت، جمعآوری موانع اضافی، تعویض سایبان نیمکتها، نصب تابلوهای اطلاعرسانی، علائم راهنما و ترافیکی و… بخشی از این اقدامات است.»
به گفته حاجی بیگی، با توجه به همزمانی ایام فاطمیه با تعطیلات عید، برنامههای ویژهای متناسب با این مناسبتها در نظر گرفته شده است. همچنین بستههای گوناگون فرهنگی و اطلاع رسانی را در بین مسافران توزیع خواهد شد.
رئیس هیات مدیره سازمانهای پایانههای شهرداریهای کشور یادآور شد: «در پایانههای مسافری تهران امسال هم مانند سالهای گذشته سفره هفتسین برپا میشود تا مسافران و هموطنانی که در زمان تحویل سال عازم مسافرت هستند، طبق سنتهای ما، کنار سفره هفتسین سال نو را آغاز کنند.»
محمدرضا حاجی بیگی گفت: «به کارکنان پایانهها آمادهباش داده شده است تا با همه امکانات موجود در خدمت مسافران نوروزی باشند. اتاق مادر و کودک، بوستان بازی کودکان، سالن انتظار، بلیتفروشیها، نمازخانه، کتابخانه، خانه سلامت، دفاتر خدماتی فعال در پایانه و… آماده خدمترسانی به مسافران هستند.»
وی گفت: «برای توجه هرچه بیشتر به نیازهای مسافران در ایام نوروز و با در نظر گرفتن احتمال ایجاد شرایط نامساعد جوی، پایانههای چهارگانه تهران در زمینه تهیه و نگهداری مایحتاج ضروری برای پذیرایی از دست کم ۱۵۰۰مسافر اقدام کردهاند. آذینبندی پایانههای مسافری، چیدن سفره هفتسین در پایانهها، برپایی ایستگاههای عیدانه، توزیع دهها هزار بسته فرهنگی و اطلاع رسانی در میان مسافران، پخش پیامهای ملی مذهبی و فرهنگی از رادیو مسافر، تجهیز سالنها و نظافت محوطه بیرونی و درونی پایانهها، آمادهسازی پارک بازی کودکان، نمازخانهها و کتابخانه پایانهها، هماهنگی با مسئولان شرکتها و تعاونیها برای تهیه اتوبوس موردنیاز و هماهنگی با پلیس راهور برای کنترل ترافیک… از اقدامات سازمان پایانهها برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حاجیبیگی خاطرنشان کرد: «حدود ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس از جمله اتوبوسهای وی. آی. پی و با شرایط مناسب و عمر مطلوب، آماده جابهجایی مسافران هستند و سازمان پایانهها حداکثر توان خود را به کار میگیرد تا با هماهنگی وزارت راه و سازمانهای مربوط، خدمات شایستهای به مسافران نوروزی ارائه کند تا آنان سفری ایمن و راحت را از پایانههای مسافری تهران تجربه کنند.»
وی به مسافران توصیه کرد که برای خرید بلیت، از محلهای مجاز، سایتهای معتبر فروش اینترنتی بلیت و گیشههای فروش بلیت مستقر در پایانه و سطح شهر اقدام کنند و هرگز به جارچیان و دلالان مسافر در اطراف پایانه اعتماد نکنند و انتقادها و پیشنهادهای خود را از طریق شماره تلفن ۸۸۷۳۹۰۵۰ یا شماره پیامک ۳۰۰۰۷۳۰۲ با مدیرعامل سازمان در میان بگذارند.