خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:

قیمت واقعی خدمات پسماند از شهروندان دریافت نمی‌شود

قیمت واقعی خدمات پسماند از شهروندان دریافت نمی‌شود
کد خبر : ۱۱۷۳۲۳

متوسط مبلغی که یک واحد مسکونی بابت خدمات مدیریت پسماند موظف است در یکسال پرداخت کند تنها ۳۳هزار تومان است یعنی روزی کمتر از ۱۰۰ تومان. اما متاسفانه اجباری برای پرداخت آن وجود ندارد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه قیمت واقعی خدمات پسماند از مردم دریافت نمی‌شود و شهرداری بیشترین هزینه‌ها را متقبل می‌شود گفت: میزان بهاء خدمات مدیریت پسماند که در حال حاضر از شهروندان دریافت می‌شود حدود ۵۰ درصد قیمت واقعی آن است که تعداد افراد خانوار نیز نقشی در میزان آن ندارد.

به گزارش ایلنا، " محمد فیاض " ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند شهروندان می‌بایست خودشان هزینه‌های مربوط به جمع آوری پسماند‌ها را پرداخت کنند اما در حال حاضر شهرداری بیشترین هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

فیاض با بیان اینکه طبق قانون فعلی تعداد افراد خانواده نیز در میزان بهاء خدمات پسماند نقشی ندارند یعنی خانواده ۲ نفره یا ۵ نفره به یک میزان بهاء خدمات مدیریت پسماند را پرداخت می‌کنند گفت: فرمول محاسبه بهاء خدمات مدیریت پسماند واحدهای مسکونی و تجاری متفاوت با یکدیگر بوده که هر دو مورد نیز طبق آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند افزود: این در حالی است که متوسط مبلغی که یک واحد مسکونی بابت خدمات مدیریت پسماند موظف است در یکسال پرداخت کند تنها ۳۳هزار تومان است یعنی روزی کمتر از ۱۰۰ تومان. اما متاسفانه اجباری برای پرداخت آن وجود ندارد و مکانیزمی نیز مانند قبوض آب و برق در مورد بهاء خدمات پسماند تعیین نشده تا شهروندان موظف به پرداخت آن باشند.

وی بیشترین مشکل در بخش پسماندهای خانگی را عدم رعایت ساعت تعیین شده برای بیرون گذاشتن زباله دانست و گفت: شهروندان تصور می‌کنند در هر ساعتی از روز می‌توانند زباله‌های خود را درون مخازن قرار دهند اما در واقع مخازن تعبیه شده‌اند تا زباله‌ها مقابل در منازل جمع نشوند. این عدم رعایت ازسوی شهروندان موجب می‌شود برخی از مخازن ۲ تا ۳ بار در روز تخلیه شوند که این خود موجب افزایش هزینه‌ها نیز خواهد شد.

فیاض بیشترین مشکل واحدهای تجاری را نیزحجیم بودن پسماند آن‌ها دانست و افزود: به عنوان مثال سوپرمارکت‌ها، کارتن‌ و جعبه‌های حجیم را داخل مخازن می‌گذارند و این مخازن در‌‌ همان ابتدای صبح پر می‌شود در حالی که می‌توانند این کارتن‌ها را تا کرده و یا با شهرداری منطقه‌شان تماس بگیرند تا خودروهای ویژه بازیافت کارتن‌ها را تحویل بگیرد. این مشکل در مقابل دیگر واحدهای تجاری که مصرف جعبه آن‌ها زیاد است نیز وجود دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز