خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار: ‌

وجود سرب در مرغ / فلزات سنگین درمیوه های وارد شده به تهران بسیار بالاست

کد خبر : ۱۰۷۵۱۳

بر خلاف تصور عمومی وجود هورمون در مرغ های مورد بررسی که از ۱۰ استان وارد تهران می‌شوند، صفر درصد بود اما سرب بیشترین آلاینده ای است که در این مرغ ها وجود دارد.

ایلنا: مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، گفت: سموم باقی مانده بر روی میوه‌های تهران جای نگرانی ندارد اما سرب، به عنوان یکی از فلزات سنگین بسیار بالا‌تر از میزان مجاز در میوه‌های تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حسین صفایی " در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در تشریح عملکرد سازمان میادین میوه و تره بار، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۹۲ میدان در سطح شهر تهران آماده خدمت رسانی به مردم است و روزانه به صورت میانگین ۳۲۶ هزار نفر به میادین میوه و تره بار مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر۵۰ درصد سهم تامین مرغ شهر تهران، ۳۵ درصد میوه، سبزی و صیفی‌جات، ۱۹ درصد مواد پروتئینی و ۶۰ درصد آبزیان شهر تهران توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار تامین می‌شود، افزود: ‌ از ۲۰ اسفند سال ۸۹ پایش مستمر محصولات در سطح شهر تهران انجام می‌شود در همین راستا ۲۰ محصول میوه و تره بار از میان محصولات که وارد میدان مرکزی تره بار تهران می‌شود مورد پایش قرار می‌گیرند.

صفایی ادامه داد: ‌ ۶۵۰۰ تن از این محصولات به صورت نمونه به صورت مستمر پایش می‌شوند و تاکنون ۲۱ نوع سم پرخطر در بین محصولات پایش شده شناسایی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با بیان اینکه محصولات غذایی در تابستان سال گذشته به میزان ۴۱ درصد آغشته به فلزات سنگین بودند که سرب در ردیف اول این فلزات قرار داشت، ادامه داد: ‌ در پایش سبزیجات وارد شده به تهران پیاز، آلوده‌ترین محصول از نظر نیترات بود.

صفایی با بیان اینکه گوشت مرغ به عنوان پر مصرف‌ترین نوع گوشت نیز مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: بر خلاف تصور عمومی، وجود هورمون در مرغ‌های مورد بررسی که از ۱۰ استان وارد تهران می‌شوند، صفر درصد بود اما سرب بیشترین آلاینده‌ای است که در این مرغ‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مورد سه محصول وارداتی سیب، پرتقال و موز دستکاری‌های ژنتیکی مورد پایش قرار می‌گیرد و تا کنون موردی از تخلف و نگرانی مشاهده نشده است.

مدیرعامل سازمان میادین همچنین طی پیشنهادی اظهار کرد: شهرداری تهران می‌تواند در چند مبادی توزیع، امکانات لازم برای انجام آزمایش‌های سریع را فراهم کند تا محصولاتی که دارای مشکل هستند بلافاصله مرجوع شوند تا تولید کنندگان نیزخود را بااین مساله تنظیم کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز