خبرگزاری کار ایران

موافقت اعضای شورای شهر تهران با افزایش تعداد کمیسیون‌ها

موافقت اعضای شورای شهر تهران با افزایش تعداد کمیسیون‌ها
کد خبر : ۱۰۵۴۵۵

با افزایش تعداد کمیسیون‌ها به پنج کمیسیون موافقم و لزومی ندارد شش کمیسیون شود همچنین بهتر است عنوان «کمیسیون فنی و عمران» و «فرهنگی و اجتماعی» و «برنامه و بودجه» همان دوره‌های قبل باشد.

ایلنا: ‌ اعضای شورای شهر تهران با کلیات افزایش تعداد کمیسیون‌های شورا به شش کمیسیون و عنوان دو کمیسیون «شهرسازی و معماری» و «عمران و حمل و نقل» موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران طرح اصلاح ماده بیست و سوم مصوبه آیین‌نامه داخلی شورای شهر تهران(افزایش تعداد کمیسیون‌های اصلی شورا) بررسی شد و در نهایت کلیات افزایش تعداد کمیسیون‌ها به شش کمیسیون به تایید اعضا رسید.

در ادامه رای‌گیری در مورد عنوان کمیسیون‌ها برگزار شد که تنها نام دو کمیسیون؛ شهرسازی و معماری و عمران و حمل و نقل رای‌گیری و به تصویب اعضا رسید.

محمد حقانی، سخنگوی شورا در کمیته بررسی و تعیین کمیسیون‌های تخصصی، گزارشی از روند برگزاری جلسات تخصصی تعیین کمیسیون‌ها و کمیته‌ها را برای اعضا ارائه کرد که اعضا نسبت به نتیجه این جلسات اعتراض کردند.

همچنین رحمت‌الله حافظی درباره نتیجه جلسات تخصصی برای تعداد کمیسیون‌ها و کمیته‌ها، گفت: ‌ آنچه امروز در گزارش نتیجه جلسات ارائه شد با توافقات صورت گرفته در این جلسات مغایرت دارد و رعایت امانتداری صورت نگرفته است.

مهدی چمران که قرار در این جلسات حضور داشته باشد، با اشاره به اینکه از تشکیل جلسات و زمان و مکان آن اطلاعی نداشتم و حضور نیافتم، تصریح کرد: ‌ با افزایش تعداد کمیسیون‌ها به پنج کمیسیون موافقم و لزومی ندارد شش کمیسیون شود همچنین بهتر است عنوان «کمیسیون فنی و عمران» و «فرهنگی و اجتماعی» و «برنامه و بودجه» همان دوره‌های قبل باشد.

وی ادامه داد: ‌ اضافه شدن کمیسیون سلامت و محیط زیست اشکالی ندارد و بهتر است «خدمات شهری» به این کمیسیون اضافه نشود، چرا که حوزه فعالیت زیست شهری و سلامت بهداشت و کار حوزه تخصصی جدیدی است که با حوزه خدمات شهری متفاوت و زمینه کار جداگانه‌ای دارد.

چمران با بیان اینکه در مورد کمیسیون حقوقی و تنظیم و مقررات اشکالی وجود دارد، گفت: ‌ مباحثحقوقی کاملا تخصصی است و معمولا یک حقوقدان و کارشناس حقوقی آمده و رای قاطعانه خود را اعلام می‌کند و دیگر جایی برای رای‌گیری نمی‌‌گذارد البته در مورد تنظیم و مقررات نیز تقریبا بیشتر مقررات و آیین‌نامه‌ها تنظیم شده و چیزی برای تنظیم مجدد وجود ندارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه معتقدم باید روی کمیسیون نظارت کار شود، تاکید کرد: ‌ اصل ۱۰۰ قانون اساسی که به نظارت همه شهر و نه فقط شهرداری مربوط است، در این سال‌ها بدون توجه باقی مانده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز