خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی ارشاد قم:

اجازه اکران فیلم در سینما استقلال را نمی‌دهیم

اجازه اکران فیلم در سینما استقلال را نمی‌دهیم
کد خبر : ۲۲۰۸۱۶

سینما استقلال قم، استانداردهای لازم، برای پذیرش تماشاچی را ندارد / عده‌ای تمایل دارند آنجا سینما باشد و عده‌ای هم ندارند / سینما استقلال قم، استانداردهای اولیه، برای دریافت امکانات سینمایی را ندارد / چند سینما در قم درحال ساخت است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با تأکید بر اینکه سینما استقلال قم، استانداردهای لازم، برای پذیرش تماشاچی را ندارد، گفت: به احترام تماشاچیان سینما، اجازه نمی‌دهیم فیلمی در سینما استقلال نمایش داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سینما استقلال قم واقع در بلوار نواب این شهر و حد فاصل میدان نواب و میدان شهرداری، چند سالی است که تعطیل شده و فقط نامی از آن بر تابلوی خاک گرفته باقی مانده است.

«حامد حجتی» معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درباره علت بسته بودن سینما استقلال قم در سالیان گذشته، اظهار داشت: سینما استقلال قم توسط شخص خاصی بسته نشده، بلکه وضعیت فعلی آن، به این علت است که استاندارد های لازم، برای پذیرش تماشاچی را نداشته است.

وی با بیان اینکه خواسته شده که سینما استقلال استانداردهای لازم را به دست آورد، خاطرنشان کرد: مثلا تعمیر صندلی‌ها و تمیز کردن در و دیوارهای آن باید انجام شود که متاسفانه این مسائل اولیه انجام نشده است؛ طبیعتا اگر این مسائل انجام نشود ما هم به احترام تماشاچیان علاقمند به حوزه سینما، اجازه نمی‌دهیم فیلمی در این سینما نمایش داده شود تا بی‌احترامی به مخاطبان صورت گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: مشکل دومی که درخصوص سینما استقلال قم وجود دارد این است که این سینما دارای چند مالک است که درباره‌ی کاربری ساختمان سینما اختلاف نظر دارند؛ لذا این اختلافات باعثشده که شرایط فعلی بر سینما استقلال قم حاکم شود.

" حامد حجتی " با بیان اینکه ما به عنوان ارگان مربوطه همواره پیگیری می‌کنیم که سینما استقلال قم راه‌اندازی شود، گفت: در این رابطه جلسات متعدد، نامه‌نگاری‌های مختلف و مصوب‌های متعددی صورت گرفته تا شاهد راه‌اندازی و بازگشایی مجدد سینما استقلال قم باشیم اما متأسفانه اختلافاتی که وجود دارد مانع آن شده که شاهد شرایط فعلی باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: اگرچه یکی از کارهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به انجام آن است حمایت از مجموعه سینماهای کشور و اقدام نسبت به تجهیزات آنهاست، اما در خصوص سینما استقلال قم، به دلیل نداشتن استانداردهای اولیه، زمینه دریافت امکانات سینمایی نیز ایجاد نشده است؛ البته مجموعه مدیریتی استان باید در این رابطه حمایت‌های لازم را انجام دهد که این اعلام آمادگی انجام شده است.

وی یادآور شد: به هر حال واقعیت این است که اختلافات موجود در سینما استقلال که موانع و اختلافاتی را دربردارد، این اجازه را به ما نمی‌دهد که نسبت به تجهیز و راه‌اندازی جدی این سینما اقدام لازم را ترتیب دهیم؛ یعنی عده‌ای تمایل دارند که آنجا سینما باشد و عده‌ای هم ندارند؛ و در این باره جلساتی هم صورت گرفته است.

" حامد حجتی " خاطرنشان کرد: البته در آن منطقه از شهر قم به دلیل ایجاد تالار مرکزی شهر واقع در میدان شهرداری که تا آینده نزدیک آماده می‌شود، خلع سالن سینما را از بین می‌برد؛ همچنین تالار سازمان ملی جوانان و نیز تالار شهرداری قم در نزدیکی محل سینما استقلال وجود دارد.

وی یادآور شد: البته در سرانه سینما در استان قم مشکل داریم و مجددا با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، چند سینما در حال ساخت است که از آنها به زودی بهره‌برداری شده و شاهد فعالیت سینماهای خوبی در سطح استان قم خواهیم بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با تأکید مجدد بر اینکه سینما استقلال قم استانداردهای لازم برای فعالیت را نداشته و به همین دلیل و به احترام مخاطبین و تماشاچیان اجازه نمایش فیلم در آنجا را نمی‌دهیم، گفت: تمام قطعات ساختمان سینما استقلال قم مثل صندلی‌ها، پرده سینما و… قدیمی است و تمام این قطعات به اضافه محیط آن جا نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی دارد؛ یعنی هدف ما این است که مخاطبان سینما در فضایی مطلوب و استاندارد، به تماشای فیلم بنشینند که متأسفانه این شرایط درحال حاضر در سینما استقلال قم وجود ندارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز