بازدید معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از پشت صحنه دو فیلم
محمد احسانی با دست اندرکاران فیلم " مشرف به کوچه بینام " و " دوران عاشقی " دیدار کرد.
محمد احسانی با حضور در پشت صحنه فیلم «مشرف به کوچه بینام» به کارگردانی هاتف علیمردانی با دست اندرکاران این اثر سینمایی به بحثو گفتوگو نشست.
به گزارش ایلنا؛ وی با اشاره به حضور تیم جوان در تولید این اثر سینمایی، اظهار امیدواری کرد که حضور جوانان در سینما به پویایی آثار سینمایی کمک کند.
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تاکید کرد: سینمای اجتماعی به عنوان یک گونه موثر سینمایی مورد توجه کارگردانان و مخاطبان است و واقعنمایی از ارکان این سینما است و شامل نشان دادن نقاط قوت و ضعف جامعه و روابط اجتماعی میشود.
علیمردانی نیز درباره فیلم «مشرف به کوچه بینام» افزود: از دوم شهریور فیلمبرداری این اثر سینمایی را آغاز کردیم که ۸۰ درصد آن در یک لوکیشن اتفاق میافتد. تفاوت این اثر با دیگر فیلمهای موجود در کارنامه کاریام، کلاسیکتر بودن آن است.
این کارگردان تاکید کرد: این فیلم روایت اتفاقاتی است که بین دو خانوار ساکن در یک منزل رخ میدهد. تلاش کردیم صحنههای این فیلم روی دست نباشد.
فرهاد اصلانی، محمدرضا غفاری، باران کوثری، پانته آ بهرام ازجمله بازیگرانی بودند که سهشنبه جلوی دروبین علیمردانی قرار گرفتند.
امیر غفاری، فرشته صدر عرفایی، ستاره پسیان، ملیسا ذاکری از دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند.
همچنین احسانی با حضور در یکی از بیمارستانهای منطقه زعفرانیه تهران، در پشت صحنه فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان حضور یافت.
او در این دیدار حضور سینماگران نامآشنا را موجب تعالی کیفی سینما دانست و اظهار امیدواری کرد که فیلم دوران عاشقی اتفاق خوبی در سینمای ایران باشد.
وی توضیح داد: نکته مهم در آثار اجتماعی هدف و مقصد اجتماعی خالق اثر است به این معنی که فیلمساز نقاط منفی و مثبت جامعه را با اعتدال بنمایاند و لحن و برآیند فیلم درجهت اصلاح مشکلات بوده و علاقه به سرنوشت و آینده جامعه در آن قابل مشاهده باشد.
رئیسیان هم با اشاره به مشکلات سینما در بخشهای مختلف و بخصوص بخش ویدیویی، خواستار پرداخت درصدی از درآمد این بخش به سینما در قالب ساز و کار مناسب شد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت سینمای جدی تاکید کرد که کمرنگ شدن این نوع سینما به این هنر آسیب میرساند.