در نشست جنتی و ستاری مطرح شد:
رسانه ها سرپل تقویت بازار محصولات فرهنگی هستند
رسانهها نه تنها خود بازاری برای محصولات فرهنگی هستند بلکه میتوانند سر پلی برای تسهیل و تقویت بازار محصولات فرهنگی باشند.
تفاهمنامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سورنا ستاری و علی جنتی وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز امضا شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ستاری با اشاره به اهمیت فناوری در دنیا امروز گفت: به دنبال آن هستیم که با امضای این قرارداد به همکاریهای گسترده با وزارت ارشاد در حوزه نرمافزار، IT و پروژههای خاص در حوزه فناوریهای نرم برسیم.
وی ادامه داد: حمایت از مراکز و شرکتها و موسسات خصوصی به خصوص در موارد دانشبنیان در این تفاهمنامه مورد توجه جدی است.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی گفت: تفاهمنامه ای که امروز امضا میشود بیشتر به منظور بهرهگیری از فناوریهای علمی، زیر ساختهای دانش بنیان برای توسعه بخشهای مختلف فرهنگی و هنری همچون سینما، تئاتر و مطبوعات است.
وی ادامه داد: امیدوارم با این تفاهمنامه بتوانیم گامهای مثبتی برداریم و باعثرشد فرهنگ و هنر با استفاده از دانشبنیان بشویم.
قاضینوری مدیر اجرایی این تفاهمنامه نیز گفت: تا زمانی که اهالی فرهنگ و هنر در گوشهای نشستهاند و فقط آثاری را به صورت انفرادی تولید میکنند نمیتوان انتظار داشت که کارهای هنری دستاوردهای اقتصادی داشته باشد.
وی ادامه داد: ما امروز احتیاج داریم که هنرمندان در قالب شرکتها و موسسات به جای آنکه به دنبال کار فردی باشند به سمت تولید کار فرهنگی حرکت کنند. همچنین باید تلاش کنیم که بازار مصرف در داخل و بازار صادرات محصولات فرهنگی خارج از کشور تقویت شود زیرا ما هم اکنون از بازار محصولات فرهنگی سهم زیادی نداریم.
وی ادامه داد: باید در عرصههای مختلف همچون سینما، انیمیشن، موسیقی، رسانه های دیجیتال، کارگاههای آموزشی برگزار شود و رفت و آمد هنرمندان به خارج از کشور تسهیل شود.
قاضی نوری تاکید کرد: اقتصاد فرهنگی ما باید دانشبنیان شود تا نتیجه این باشد که حجم خرید محصولات فرهنگی و هنری مانند مطبوعات، سینما و تئاتر افزایش پیدا کند.
وی نقش رسانهها را بسیار موثر دانست و افزود: رسانهها نه تنها خود بازاری برای محصولات فرهنگی هستند بلکه میتوانند سر پلی برای تسهیل و تقویت بازار محصولات فرهنگی باشند.