خبرگزاری کار ایران

همراه با چند نفر از سینماگران؛

ایوبی با وزیر فرهنگ تونس دیدار کرد

ایوبی با وزیر فرهنگ تونس دیدار کرد
کد خبر : ۱۶۶۶۲۰

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمائی به همراه جبلی سفیر وصادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی ایران، منیژه حکمت ومجتبی راعی با مراد الصکلی وزیر فرهنگ تونس دیدار وگفتگو کرد.

«مراد الصکلی» وزیر فرهنگ تونس، در دیدار «ایوبی»، رئیس سازمان سینمائی در محل آن وزارتخانه گفت: روابط سینمائی دوجانبه را دردو بخش دولتی وخصوصی با ایران تقویت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، «حجت الله ایوبی»، معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمائی به همراه جبلی سفیر وصادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی ایران، منیژه حکمت ومجتبی راعی با مراد الصکلی وزیر فرهنگ تونس دیدار وگفتگو کرد.

وزیر فرهنگ تونس ضمن استقبال صمیمانه از هیات ایرانی با تاکید بر مشترکات فراوان فرهنگی، هنری و موسیقی، به سینمای ایران وجایگاه آن اشاره نمود وآمادگی کشورش را برای توسعه روابط دوجانبه در دو بخش خصوصی ودولتی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وزیر فرهنگ تونس بر ضرورت حضور برجستگان موسیقی ایران در جشنواره بین المللی موسیقی کارتاژ در تونس تاکید کرد.

وی مشارکت سینماگران نامدار ایرانی وفیلم‌های آنان را در جشنواره بین المللی سینمای کارتاژ حائز اهمیت دانست وگفت: سفر وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به تونس در ایام هفته فرهنگی ایران در این کشور زمینه ساز تحول بزرگی در روابط فرهنگی خواهد بود.

ایوبی نیز با ابلاغ سلام دکتر جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی کشورمان به وی؛ آمادگی این وزارتخانه را برای توسعه وتعمیق روابط دوجانبه مورد توجه قرار داد.

وی با شرحی از فعالیت‌های سینمای ایران ونیز تفاهم نامه همکاری سینمایی ایران وتونس؛ راه اندازی انجمن دوستی سینمای تونس وایران را که ۱۷اردیبهشت ۹۳ با حضور وی افتتاح شد، گامی موثر وعملی برای تقویت روابط سینمائی دوجانبه دانست و گفت: بموجب تفاهم نامه‌ای که میان این انجمن با انجمن سینمای جوان وابسته به سازمان سینمائی ایران امضاءشد عملا ظرفیت‌های تبادلی جدیدی برای معرفی سینمای دو کشور فراهم گردید وامیدواریم که بزودی آثار اجرایی این حرکت مهم سینمایی را ببینیم.

در این دیدار طرفین بر ضرورت حضور درمناسبت‌هایی مانند هفته فرهنگی ونیز جشنواره‌های بین المللی سینما، موسیقی کارتاژ ونیز فجر تاکید نمودند.

رئیس سازمان سینمایی کشورمان در چارچوب تلاش‌های رایزنی فرهنگی ایران برای ارتقای سطح روابط سینمایی ایران و تونس به این کشور سفر کرده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز