خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی در خطبه‌ نماز جمعه:

وزارت ارشاد خدمات خوبی کرده که آثارش بعدها نمایان خواهد شد

وزارت ارشاد خدمات خوبی کرده که آثارش بعدها نمایان خواهد شد
کد خبر : ۱۶۴۶۶۵

مبادا کتابی که رنگ اسلامی ندارد با مجوز ارشاد چاپ و منتشر شود و یا آثار نویسنده لا ابالی چاپ شود و در میان مردم جا باز کند و مردم سمت او بروند / برخی از فتنه گران و رئوس آنها آزاد راه می روند وهرکاری که می خواهند می‌کنند و کسی با آنها کاری هم ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مبادا کتابی که رنگ اسلامی ندارد با مجوز ارشاد چاپ و منتشر شود، گفت: در این مدت کارها و خدمات خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده که آثارش بعدها نمایان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌ الله جنتی طی سخنانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به شهادت دکتر مطهری، وی را مصداق روشن روایتی که در مورد فضیلت علما ذکر شده است، عنوان کرد و گفت: ‌ شهید مطهری عالم با عمل بود و ادعا نداشت و هیچ گاه دنبال اسم و عنوان نبود. مخلص و تلاش گری بود که زبان و قلمش نیز در اختیار اسلام، انقلاب اسلامی و خدمت مردم بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با توصیه به نشر آثار شید مطهری و مطالعه آثار ایشان توسط جوانان، اظهار کرد: اگر جوانان به دنبال اسلام شناسی و شناخت انقلاب اسلامی هستند می‌توانند به شهید مطهری و آثارش اعتماد کنند. امام خمینی هم فرمودند تمام آثار این شهید مفید است. بیش از سی سال از شهادت شهید مطهری گذشته اما آثار ایشان همچنان زنده است.

دبیر شورای نگهبان با گرامی داشت روز معلم نیز خاطر نشان کرد: معلم اول خدا و معلم دوم پیامبر اکرم(ص) است. معلم اگر شان خود را بداند، زندگی‌اش عوض می‌شود. معلم؛ قاضی، نماینده مجلس، وزیر، عالم و مجتهد پرورش می‌دهد. معلمان باید بدانند چه به دانش آموزان تزریق می‌کنند و باید بیش از اموزش آنها به پرورش توجه داشته باشد. معلمان باید افراد دارای امید، راستگو، منزجر از دروغ و حلال خور تربیت کنند. معلمان باید مراقب باشند تا دانش‌آموزان تحت تاثیر ماهواره و زندگی غربی قرار نگیرند چراکه در آنجا شیطان نفوذه کرده و هر کاری می‌کنند.

آیت‌الله جنتی با اشاره بر روز کارگر، بر توجه ویژه مسئولان نسبت به معیشیت کارگران تاکید کرد و گفت: ‌ در کنار توجه و تامین زندگی مادی، ‌باید معنویت آنها نیز تامین شود. نباید اینگونه باشد که کارگران تنها به فکر کار کردن و به دست آوردن نان باشند. کارگران باید نسبت به مسائل جاری کشور احساس مسئولیت کند و نهی از منکر کند.

وی با تاکید بر لزوم اکرام کارگران، اظهار کرد: باید دست مقام معظم رهبری را بوسید که به گروه مپنا رفته و از کارگران دلجویی و آنها را مورد نوازش قرار دادند. این گروه صنعتی نمونه ای از گروه دانش بنیان است که کارهای عجبیی کردند و وقتی گزارش آن را به من دادند تعجب کردم. این ها رکن جامعه ما هستند که باید قدر آنها را دانست. بخشی از اقتصاد مقاومتی برعهده کارگران است که تولید بوسیه آنان صورت می گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر کارگر و کارفرما نزد قاضی رفتند، کارگر نباید احساس حقارت کند و بگوید که چون پول ندارم و طرف دعوی کارفرما است قاضی به نفع او حکم خواهد داد. از سوی دیگر قاضی باید نگاه مساوی به طرفین داشته باشد.

آیت الله جنتی با بیان اینکه دولت و ملت باید قدر کارگران را بدانند و زندگی آنها را تامین کنند تا گرسنه نمانند، از اقدام دولت برای تامین ۹۰ درصد هزینه درمانی بیمارستان‌ها تشکر کرد و گفت: این کار بسیار خوبی بود که دولت آن را انجام داد. چراکه کارگران به خاطر درآمد پایین برای تامین هزینه درمانی با مشکل مواجه بوند و با این کار دولت بخشی از نگرانی های آنها کاسته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بحثاقتصاد مقاومتی باید از اجناس تولید داخلی استفاده کنیم نه اینکه دست گدایی به سوی برخی از کشورها دراز کرده و زمینه سلطه گری آنها را بوجود بیاوریم. با افزایش تولید داخلی، اشتغال هم زیاد می شود. باید فرهنگ مصرف کالای داخلی در میان مردم ترویج پیدا کند و آنان از مصرف جنس داخلی افتخار کنند. زمانی که مصرف بالا برود، کیفیت هم بالا خواهد رفت. تولید کنندگان هم باید تلاش کنند که کیفیت را بالا برده و با قیمت مناسب عرضه بازار کنند تا افراد از کالاهای داخلی استفاده کنند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر توجه مردم و مسئولان به مقوله فرهنگ اظهار کرد: مسئله فرهنگ اینگونه نیست از اول امسال شروع شده در اخر اسفند به پایان خواهد رسید بلکه این مسئله مانند هوا است و مگر می توان بدون آن زندگی کرد؟ دستگاه های که متولی امور فرهنگی هستند مختلف هستند که یکی از آنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید توجه کرد ارشاد اسلامی است، یعنی اسلامی فکر و تصمیم بگیرند و اسلامی با مسائل برخورد کنند. مبادا کتابی که رنگ اسلامی ندارد با مجوز ارشاد چاپ و منتشر شود و یا آثار نویسنده لا ابالی چاپ شود و در میان مردم جا باز کند و مردم سمت او بروند.

خطیب موقت نمازر جمعه تهران بر لزوم نظارت بر محصولات فرهنگی تاکید کرد و افزود: مبادا چیزی که در آن ابتذال، فرهنگ غربی، کم بینی و احساس حقارت وجود دارد، ترویج شود. باید مراقب ویروس‌هایی که آثار فرهنگی را نابود می کند، بود. باید علف‌های هرز در عرصه فرهنگ را شناخت و آنان را از بین برد. باید به مسئولان امور فرهنگی کمک کرد و به آانها تذکر داد و علی القاعده آنها هم توجه می کنند. در این مدت کارها و خدمات خوبی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده که آثارش بعدها نمایان خواهد شد.

آیت الله جنتی از قوه قضاییه بابت برخورد با فتنه گران تشکر و قدردانی کرد و گفت: برخی از فتنه گران و رئوس آنها آزاد راه می روند وهرکاری که می خواهند می‌کنند و کسی با آنها کاری هم ندارد. هرچند که کار اطلاعات است اما قوه قضاییه باید رصد کند که این ها کجا می روند و چه شبکه‌‌هایی را راه اندازی می‌کنند. همه مسئولان باید توجه داشته باشند تا ریشه فتنه از بین برود.

وی به اوضاع داخلی مصر اشاره کرد و گفت: در این کشور کار به جایی رسیده که یک عده‌ای نظامی بر سر کار بیاید و رییس جمهور منتخب را کنار بزند و زندانی کند. بعد بیایند دسته های صد تایی را اعدام یا به حبس حکم دهند. خدا امریکا را لعنت کند که این وضعیت را بوجود آورند و چقدر از این مردم بی گناه را کشتند.

آیت‌الله جنتی افزود: در اوکراین هم رئیس جمهور منتخب مردم را کنار زدند و با زور یکی دیگر را جایش گذاشتند البته این تجربه بسیار خوبی بود چرا که دودش به چشم خود آمریکایی‌ها رفت. به جای اینکه کل کشور اوکراین را در اختیار بگیرند، فعلا این کشور در حال تجزیه شدن است و دیگران از آن بهره‌برداری می‌کنند بنابراین دودش به چشم خود آمریکایی‌ها رفت تا اینکه بفهمند همیشه کارهای ضدمردمی و ضدانقلابی به نفع‌شان تمام نمی‌شود تا دیگر فشار نیاورند تا حاکمی را که مردم قبولش دارند کنار بزنند و یک حاکم دست‌ نشانده را روی کار بیاورند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات عراق گفت: خداوند ان‌شاءالله این برادر عزیز عراقی‌مان را از شر تروریست‌ها، اشرار و تکفیری‌ها نجات دهد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز