ابراهیم اصغری:
صنعت گیم از توان بالا برای تجاریسازی و جذب مخاطب انبوه برخوردار است
مخاطب بازیهای رایانهای را اغلب کودکان و نوجوانان تشکیل میدهند، برای شناخت نیاز و ورود به بازار داخلی و خارجی نیازمند سرمایهگذاری و رشد اقتصادی در حوزه سرگرمی هستیم.
ابراهیم اصغری از تهیه کنندگان سینما ارتباط میان صنعت گیم و سینما را ضروری خواند و گفت: صنعت بازیهای رایانهای با توجه به ظرفیت مناسب این بخش و بهرهگیری از تولیدات پرمخاطب سینمایی از توان مناسب برای تجاریسازی برخوردار است.
به گزارش ایلنا؛ اصغری بازیهای رایانهای را صنعتی نوپا در ایران دانست و گفت: این هنر - صنعت برای شکوفایی و توسعه به توجه جدی دستگاههای مختلف و مسوولان نیاز دارد.
تهیه کننده فیلم «شور شیرین» بهره گیری از ظرفیتهای فرهنگی و اسطورهای در تولید اثر در حوزه گیم را از راهکارهای اقتصادی کردن تولیدات این بخش عنوان کرد و ادامه داد: فعالان این بخش با توجه به ظرفیت موجود میتوانند در زمینه آثار جذاب و پرمخاطب اقدام کنند. تولید کمی و کیفی بازیهای بومی به همراه تبلیغ مناسب برای آثار ایرانی این حوزه را در چرخه اقتصادی قرار خواهد داد.
وی توضیح داد: مخاطب بازیهای رایانهای را اغلب کودکان و نوجوانان تشکیل میدهند، برای شناخت نیاز و ورود به بازار داخلی و خارجی نیازمندسرمایه گذاری و رشد اقتصادی در حوزه سرگرمی هستیم.
تهیه کننده فیلم «به کبودی یاس» به ضرورت تولید گیم از آثار مناسب و ارزنده سینمایی بخصوص در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: با ساخت آثار یادشده کودکان، نوجوانان و جوانان با رویدادهای انقلاب و دوران دفاع مقدس آشنا میشوند. گیم از حوزههای بسیار تاثیر گذار و پرمخاطب است که اغلب گروههای سنی را در برمی گیرد.
به عقیده این تهیه کننده سینما، بهره گیری مطلوب و حرفهای از عنصر فرهنگ و داشتههای بومی در تولید گیم ایرانی برای جذب مخاطب و ایجاد اعتماد نزد خانوادهها ضروری است. گیم جذاب، مفید و محتوایی مخاطبان را به خود جذب میکند.
اصغری همچنین ارتباط بین سینما و گیم را برای توسعه و فراگیری در این عرصه با اهمیت دانست و گفت: سینماگران بویژه چهرههای شناخته شده میتوانند در معرفی تولیدات داخلی گیم به مخاطب در امر تبلیغ کمک کنند. زمینه تولید بازی از تولیدات تلویزیونی و سینمایی و استفاده از ظرفیتهای مشترک سینما و گیم نیز در این زمینه تاثیر گذار است.
تهیه کننده فیلم سینمایی «به کبودی یاس» همچنین یادآورشد که بخش خصوصی با مشاهده اقبال مخاطب به گیم ایرانی برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب خواهد شد. زمینه جذب سرمایه بخش خصوصی میبایست از طریق تثبیت قوانین و صیانت از آثار فرهنگی و هنری و بالا رفتن بازگشت سرمایه از طریق نهادهای مسوول ایجاد شود.