تولید کننده بازی رایانهای «آدم نما»:
تجاری سازی صنعت گیم با ارایه تولیدات جذاب و اعمال قانون کپی رایت محقق میشود
به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان میدهد
تولید کننده بازی رایانهای «آدم نما» گفت: موثرترین و مهمترین شیوه حمایتی در حوزه گیم بستر سازی برای شکل گیری فرآیند بازار یابی، تبلیغات و توزیع مناسب است.
به گزارش ایلنا «میلاد میثمی» راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم را در واگذاری ابزارهای مالی و اجرایی از جمله بودجه و هولوگرام و… به متولی اصلی این صنعت بنیاد ملی بازیها عنوان کرد.
تولید کننده بازی رایانهای آدم نما ادامه داد: ایجاد بسترهای تبلیغاتی همچون تبلیغات شهری، تلویزیونی، شبکه پخش خانگی، مطبوعات و…، حضور ناشران واقعی و جدی داخلی و خارجی، اعطای تسهیلات در هنگام تولید محصول، استفاده از بازیهای رایانهای به عنوان یک محصول فرهنگی وآموزشی از طریق ارگانهای متولی، پشتیبانی قضایی در صورت رعایت نکردن حقوق مولف، ایجاد شبکه منسجم پخش و توزیع مویرگی بازی رایانهای ایرانی، تفکیک و انجام حمایتهای حین ساخت و پس از آن و تدوین برنامههای منسجم و تخصصی بازرگانی و بازاریابی از راهکارهای ایجاد چرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم داخلی
است.
میثمی به بخشهای مهم در زمینه حمایت از محصولات ایرانی اشاره کرد و گفت: موثرترین و مهمترین روش حمایتی در این حوزه بازار یابی، تبلیغات و توزیع مناسب است.
تولید کننده بازی رایانهای آدم نما با یادآوری اینکه به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان میدهد، توضیح داد: نبود سرمایه گذاری و حمایت دستگاههای مسوول و متولی و نشناختن صحیح بازی رایانهای به عنوان یک ابزار فرهنگی موثر، نبود شبکه توزیع حرفهای و منسجم و نداشتن تبلیغات مناسب از مشکلات بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم به شما ر میرود.
میثمی بدون اشاره به راهکارهای برون رفت بخش خصوصی از مشکلات یادشده و یا فرآیند پیشنهادی این بخش ادامه داد:
وجود بازیهای خارجی ارزان قیمت و نزدیک به رایگان، در دسترس بودن بازیهای خارجی برای ناشران، خلا قانون مدون و جامع و دقیق حمایتی در زمینه تولیدکنندگان بازیهای رایانهای و مجال نیافتن امکان حضور بازیسازان در نمایشگاهای بین المللی از دیکر مشکلات بخش خصوصی برای حضور موثر در عرصه گیم است.