خبرگزاری کار ایران

در نشست مطبوعاتی فیلم طبقه حساس مطرح شد

کمال تبریزی: نسبت به داشته‌هایمان ناشکر، بی‌تفاوت و بی‌انگیزه‌ایم

کمال تبریزی: نسبت به داشته‌هایمان ناشکر، بی‌تفاوت و بی‌انگیزه‌ایم
کد خبر : ۱۴۴۷۷۷

فرهنگ غلطی است که وارد اعتقادات ما شده و جزیی از رفتار ما است و ان این است که ما نسبت به داشته‌هایمان ناشکر و بی‌تفاوت و بی‌انگیزه‌ایم و وقتی داشته‌هایمان را از دست می‌دهیم تازه متوجه فقدان آن می‌شویم.

ایلنا: شست خبری فیلم سینمایی طبقه حساس با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ تبریزی درباره ساخت فیلم طبقه حساس گفت: جان مایه اصلی فیلم طبقه حساس یک فرهنگ غلطی است که وارد اعتقادات ما شده و جزیی از رفتار ما است و ان این است که ما نسبت به داشته‌هایمان ناشکر و بی‌تفاوت و بی‌انگیزه‌ایم و وقتی داشته‌هایمان را از دست می‌دهیم تازه متوجه فقدان آن می‌شویم.

وی ادامه داد: طرح اصلی مورد نظر من برای ساخت فیلم طبقه حساس این بود که در ‌‌نهایت فیلمنامه آن از سوی پیمان قاسم خانی به رشته تحریر درآمد. این حس با حضور عطاران و پانته آ بهرام در فیلم طبقه حساس شکل گرفت. در این فیلم بیشتر از دست رفتن روابط انسانی مورد نظر بود نه اموال دنیوی.

وی درباره انتخاب بازیگران این فیلم نیز گفت: رضا عطاران انسان نازنینی است چراکه وی اخلاق خوبی سرصحنه دارد و هرکدام از همکاران ما یک بار با این بازیگر کار کنند متوجه این تفاوت می‌شوند و وی غرور کاذبی را که برخی بازیگران دارند به هیچ عنوان ندارد.

کارگردان فیلم طبقه حساس گفت: شوخی‌ها در فیلمنامه بوده و معتقدم شوخی‌های انجام شده در این اثر مناسب است. عمده شوخی‌های فیلم در فیلمنامه بوده است و شاید برخی دیالوگ‌ها و شوخی‌ها در سر صحنه به اثر اضافه شده باشد.
در ادامخ نشست تبریزی درباره فیلم گفت: فیلم در مسیری قرار دارد که شخصیت اصلی(رضاعطاران) را به جایی برساند که برای همسر متوفی‌اش دلتنگ شود.

پیمان قاسم خانی نویسنده این اثر سینمایی نیز گفت: طرح فیلم طبقه حساس برای نگارش نهایی بدست من رسید. ایده اول جزییاتی نداشت و داستان درباره مردی بود که اشتباهی روی قبر یک زن دفن می‌شود. در‌‌ همان ابتدا عاشق طرح شدم و در ‌‌نهایت این فیلم نگارش شد.

وی درباره بازی در این اثر سینمایی افزود: به عنوان جنازه خیلی گروه را اذیت کردم و دشواری‌هایی در این راه وجود داشت.
این نویسنده سینما درباره ممیزی فیلمنامه تاکید کرد: ایراداتی به فیلمنامه گرفته شد از اینرو فیلمنامه چندبار بازنویسی شد اما چارچوب دست نخورد. عمده تغییرات ممیزی این بود که در فیلم جنازه متوفی زن بالا قرار گیرد و متوفی مرد پایین که این موضوع را نپذیرفتیم و در ‌‌نهایت تغییری در این بخش فیلمنامه ایجاد نشد.

قاسم خانی ادامه داد: طبقه حساس را در کنار دیگر فیلم‌های طنزی که نوشته‌ام نمی‌گذارم.

نشست جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم گفت: طبقه حساس شرایط خوبی برای اکران دارد زیرا شاخص‌های یک اثر مناسب برای نمایش عمومی از جمله کارگردان و بازیگر و عوامل حرفه‌ای را دارد.

حبیب رضایی نیز افزود: فیلمنامه طبقه حساس توقیف شده بود و این اثر برای نخستین بار سال ۸۸ به مدیریت سینمایی وقت ارائه شده بود اما در ‌‌نهایت این فیلمنامه بایگانی شده بود. وقتی فیلمنامه مجددا به پروسه ساخت رسید به رضا عطاران رسیدیم و معتقدم این اثر بدون عطاران غیرقابل تصور است.

رضایی یاد آور شد: پیش‌تر با پرویز پرستویی برای بازی در این نقش صحبت شده بود.

بازیگردان فیلم سینمایی طبقه حساس توضیح داد: متاسفانه به دلیل جابجایی برنامه اکران فیلم، از حضور برخی دوستان در این نشست محروم شدیم. امروز که محصول را می‌بینم بر اساس سواد بازیگری‌ام، بازی‌های بسیار یکدست و خوبی در فیلم دیدیم و همه بازی‌ها در خدمت فیلم است.

رضایی گفت: عطاران در این اثر فوق العاده درخشان است و دیگر دوستان نیز بازی‌های خوبی را در این اثر ارائه کردند.

رضا عطاران نیز توضیح داد: از لطف کمال تبریزی ممنونم البته وی مرا درست شناخته است. برای شروع هرکاری که می‌روم انرژی ثابتی دارم و ادامه این انرژی به آدم‌های همکارم در فیلمبرداری یک اثر سینمایی بستگی دارد.

وی ادامه داد: من انگیزه کار اولی را در کمال تبریزی دیدم و در همه بخش‌ها از جمله طراحی صحنه نیز حضور داشتند.
آزاده صمدی از بازیگران این اثر نیز افزود: حضور در طبقه حساس تجربه بسیار خوبی بود. وقتی حبیب رضایی جایی به عنوان بازیگردان حضور دارد حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

سوگل قلاتیان نیز به یکدستی بازی‌های بازیگران در فیلم طبقه حساس اشاره کرد.

هوتن شکیبا از دیگر بازیگران این اثر نیز توضیح داد که بازی در فیلم طبقه حساس لذت بخش بود. حبیب رضایی به بازیگران خیلی کمک کرد.

پیمان یزدانیان سازنده موسیقی این فیلم نیز گفت: کارگردان فیلم به من گفت که دوست دارد موسیقی بر اساس لایه‌های عمیق فیلم باشد و تنهایی شخصیت اول فیلم و دورنی شدن حس فیلم در موسیقی دیده شود.

بهنام خاکسار مسوول جلوه‌های بصری فیلم نیز توضیح داد: بر اساس فیلمنامه طراحی جلوه‌های بصری فیلم، مرحله به مرحله انجام شد و در این راه از نرم افزارهای سه بعدی استفاده کردیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز