خبرگزاری کار ایران

در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد؛

«پرویز خان» فیلم برگزیده نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار

«پرویز خان» فیلم  برگزیده نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار
کد خبر : ۱۴۵۱۰۰۶

فیلم سینمایی «پرویز خان» در بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزیده شد.

«دکتر محمد چکشیان» معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعطای جایزه این بخش   به «عطا پناهی» تهیه کننده فیلم "پرویزخان"، از ترویج  مؤلفه‌های فرهنگ کار و تلاش همچون وجدان کاری و مسئولیت پذیری، تلاش و پشتکار، نشاط و امیدواری، خودباوری، تعاون و کار گروهی، خلاقیت و نوآوری و مهارت آموزی در این فیلم تقدیر کرد.

 کمیته داوری این دوره در ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار متشکل از «مجتبی نورانی» دبیر ستاد، «محسن تقیانی» مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی و «حسام‌الدین شریفی » کارشناس هنری ستاد حضور داشتند.

اما پرویزخان شخصیتی منحصر به فرد در فوتبال ایران و جهان محسوب می شود که در کنار ابعاد فنی دارای یک شخصیت کاریزما و شجاع بود و در مقایسه شخصیت خاص پرویزخان با مربیان بزرگ جهان همین بس که این مرد بزرگ به یکباره با قهر ۱۴ ستاره آن روز تیم ملی مواجه شد ولی با دعوت از تعدادی بازیکن بی اسم و رسم و جوان تیمی را تشکیل داد که کویت را در خانه خودش شکست داد و چندی بعد در جام ملت های ۱۹۸۸ قطر همان تیم کاملا متحول شده بر سکوی سوم آسیا ایستاد ، همچنین تیم ملی کشورمان همراه با  بازمانده های مکتب دهداری سال ۹۰ در بازیهای آسیایی پکن قهرمان آسیا شدیم و  ۱۰ سال بعد ادامه همان تفکر  در سال ۱۹۹۸ حماسه ساز ملبورن شدند . عابدزاده و زرینچه و نامجو مطلق  و نادر محمد خانی باز مانده های مکتب اخلاق پرویز خان دهداری  بودند .

 کارلوس کی روش مهدی رحمتی را بدلیل بی انضباطی خط زد و چه قدر در ر ثای این کار بزرگ وی  قلم زدند و مجریان مهمترین برنامه های صداوسیما بارها برای این شجاعث کی روش هورا کشیدند حال مقایسه کنید که  کار دهداری بزرگ تر  بوده یا فرگوسن که بکهام را به دلیل سرپیچی از منچستر کنار گذاشت یا کی روش و دیگران . 

یک خاطره دیگر از مقدماتی جام ملت های آسیا ، ایران با نپال مسابقه داشت و چند گل از حریف پیش بودیم . مرتضی کرمانی مقدم به عنوان آخرین یار تعویضی به زمین رفت و با تکنیک بالایی که داشت دوسه مرتبه بازیکن مستقیم خود را دریبل و لایی زد که پرویزخان از داور خواست بازی را نگه دارد و کرمانی مقدم را از بازی بیرون کشید  . گفتند تعویض ندارید گفت ده نفره ادامه می دهیم.  بعد  کرمانی را در هتل صدا زد و جلو همه بازیکنان از بازی خوبش تقدیر کرد اما گفت حق نداری حریف را تحقیر کنی ! او خانواده دارد  و آنها می بینند و اینکار شخصیت اورا خرد می کند . 

بنا بر اعتقاد بسیاری از کارشناسان ورزش و هنر  انتخاب فیلم پرویز خان از سوی نهضت ملی ارتقا فرهنگ کار بسیار هوشمندانه صورت پذیرفته و می تواند درس های بسیاری برای نسل های جوانتر داشته باشد و به اخلاق و رفتار و وجدان کاری در جامعه کار و   تلاشدکمک زیادی خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز