خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر کرمان:

کارگران توان پرداخت افزایش قیمت مسکن مهر را ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۶

«هم اکنون سازندگان مسکن مهر کارگری در کرمان با مشکل مواجه شده‌اند و این مساله بر روند احداث واحد‌ها تاثیر منفی گذاشته است/ قیمت یک کیلو گرم پروفیل در سال ۸۹ ششصد هزار تومان بود، این رقم هم اکنون به دو هزار و ۷۰۰ تومان افزایش یافته است.»

یك فعال كارگری در كرمان ناتوانی دولت در كنترل قیمت‌ها و افزایش نرخ مصالح ساختمانی را مانع احداث واحدهای مسکن مهر کارگران در این استان دانست.

«عباس کاربخش» دبیر خانه كارگر كرمان دلایل افزایش قیمت در پروژه‌های مسکن مهر را افزایش قیمت مصالح ساختمانی عنوان کرد و به ایلنا گفت: این در حالی است که بنیه مالی اعضای تعاونی‌های مسکن مهر کارگران کرمان ضعیف است و توان پرداخت مبالغ بیشتری را ندارند.

این فعال کارگری خواستار كنترل دولت برای تعدیل قیمت‌ها شد و تاکید کرد: هم اکنون سازندگان مسکن مهر کارگری در کرمان با مشکل مواجه شده‌اند و این مساله بر روند احداث واحد‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

او گفت: قیمت تمام شده هر متر مربع از این واحد‌ها حدود ۶۰۰ هزار تومان است و این مبلغ بیش از رقمی است که دولت به انبوه سازان ابلاغ کرده است.

دبیر خانه کارگر كرمان با بیان اینکه دولت از اعضای تعاونی‌های مسکن مهر خواسته است مبالغ اضافی به بهانه افزایش قیمت‌ها به پیمانکاران پرداخت نکنند، اظهار داشت: به عنوان مثال قیمت یک کیلو گرم پروفیل در سال ۸۹ ششصد تومان بود، این رقم هم اکنون به دو هزار و ۷۰۰ تومان افزایش یافته است، با این حال چطور می‌توان بدون حمایت دولت با قیمت‌های مصوب شده، واحد مناسبی ساخت و تحویل کارگران داد.

وی در خاتمه سخنان خود با تاکید بر اینکه در اجرای مسکن مهر در کرمان باید طوری عمل شود که مردم راضی باشند، از همه مدیران خواست با عمل به تعهداتشان، کارگران را در جهت خانه دار شدن کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز