خبرگزاری کار ایران

مونسان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اولویت‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ساختار جدید

اولویت‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ساختار جدید
کد خبر : ۸۰۶۷۰۴

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اولین حضور خود در جمع خبرنگاران اولویت‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ساختار جدید را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی اصغر مونسان در اولین حضور خود به عنوان وزیر در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت‌های وزارت‌خانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تشکر از اعتماد نمایندگان مجلس گفت: امیدوارم در این ساختار جدید ماموریت‌های مهمتری را پیش ببریم؛ این مجموعه ابعاد فرهنگی و اقتصادی دارد و نمایندگان نیز تشخیص دادند ساختار ارتقا پیدا کند. 

وی ادامه داد: مسیر رو به رشد ارتقا پیدا خواهد کرد. حجم بالای سرمایه‌گذاری ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم پروژه‌ها را تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.  

مونسان در خصوص حوزه صنایع دستی نیز گفت: در رابطه با صنایع‌دستی روند رشد صادرات را داریم و تجاری‌سازی را آغاز کردیم و روی کاربردی کردن کار می‌کنیم. 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در بعد میراث با ارتقا ساختاری می‌توانیم اعتبارات بالاتری کسب کنیم و ثبت‌های جهانی ادامه پیدا می‌کند؛ جایگاهمان از ١١ به ٩ ارتقا پیدا کرده و می خواهیم از سرمایه بیرونی استفاده کنیم و مردم در مرمت حضور پیدا کنند و ایجاد شغل شود. 

وی افزود: طرح های الگویی و بوم‌گردی به جلو خواهد رفت و موضوع بوتیک هتل‌ها خیلی مورد اقبال است و امیدواریم به عنوان موضوع جدید گسترش پیدا کند.

مونسان در پاسخ به سوالی در خصوص نگاه به غرب آسیا و مساله جذب سرمایه گفت: ما با توجه به شرایط تحریم و تهدیداتی که ایجاد شده علی‌القاعده یک مقدار بازارهای هدف گردشگری‌مان تغییر کرده؛ چهارده شاخص را همراه با مشورتی که با دانشگاه‌ها داشتیم به دست آوردیم و براساس آنها بازارهای جدید هدف گردشگری را تعریف کردیم. روی این بازارهای هدف در حال تمرکز هستیم؛ هم در حوزه تبلیغات و معرفی کشور و روان‌سازی می‌کنیم حضور گردشگران خارجی را که حتما در جریان هستید با کشور عمان و چین لغو روادید کردیم.

وزیر میراث فرهنگی گفت:‌ روی حوزه منطقه‌ای به شدت کار کردیم و الحمدالله موجب افزایش تعداد گردشگران خارجی به کشور شدیم. البته این به معنای آن نیست که ما سایر کشورها را رها کردیم؛ روی غرب آسیا هم همینطور است اما مستحضر باشید که هفتاد درصد گردشگری خارجی روی حوزه منطقه‌ای کشورها انجام می‌شود ولی با آن شاخص‌هایی که ما داریم روی کشورهای هدف تمرکز بیشتری صورت گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز