معاون فرهنگی دادگستری استان یزد خبر داد؛
انجام بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد تاکید کرد: با شکلگیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از این طریق انجام میگیرد و تردد مردم به دستگاه قضایی که موجب صرف وقت، هزینه و... بود، به حداقل ممکن رسیده است.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عرشیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد گفت: جلب رضایت مردم، گرهگشایی و تسریع و تسهیل کار ارباب رجوع بهترین کار فرهنگی است که معاونت فناوری اطلاعات با بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین در این مسیر گام بر میدارد.
وی ادامه داد: امروزه استفاده از تکنولوژیهای جدید و دستاوردهای نوین اجتنابناپذیر است؛ عصری که با عنوان عصر ارتباطات سرعت را افزایش، هزینه را کاهش و امنیت را بالا برده است.
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد کاهش اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از سوءاستفادههای فردی و اجتماعی را از مزیتهای استفاده از فناوریهای جدید در دستگاه قضایی برشمرد و اظهار داشت: ارتقای امنیت در فرایند رسیدگی، صرفهجویی در وقت و هزینه، کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی، شفافسازی فرایندهای قضایی و افزایش رضایمندی مردم و تکریم ارباب رجوع از دیگر محاسن مکانیزه کردن دستگاه قضایی استان است.
عرشیان از ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به عنوان یک نمونه یاد و تصریح کرد: ارسال ابلاغ الکترونیک در مقایسه با ابلاغ سنتی، یک نوآوری و کارآمدی بسیار مفیدی دارد که توانست سرعت رسیدگی به پروندههای قضایی را افزایش و از سوءاستفادههای احتمالی زیادی جلوگیری کند.
وی راهاندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را نیز یکی دیگر از نوآوریهای قوه قضاییه دانست و خاطرنشان کرد: با شکلگیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از این طریق انجام میگیرد و تردد مردم به دستگاه قضایی که موجب صرف وقت، هزینه و سایر مسائل دیگر بود نیز به حداقل ممکن رسیده است.
این مقام قضایی افزود: با توجه به شرایط استاندارد و خدمات شایسته از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، میتوان این رویکرد را بهترین کار فرهنگی و از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع اعلام کرد.