سامانی خبر داد:
ابلاغ بخشنامه جدید وزارت کشور براى افزایش رضایتمندى مردم در مراجعه به ادارات
سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ بخشنامه مرتبط با تکریم ارباب رجوع به مدیران حراست استانداریها و سازمانهای تابعه وزارت کشور خبر داد.
به گزارش ایلنا، سیدسلمان سامانى با تاکید بر اینکه برخورد شایسته با مردم در ادارات از حقوق ملت است، به اهتمام جدی این وزارتخانه و سازمانهای تابعه آن در سال جاری به موضوع تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع به عنوان یک اصل راهبردی در نظام اداری کشور و دولت تدبیر و امید در تمامی ارکان مورد توجه است و با توجه به تاکیدات ویژه وزیر کشور ارتقا و افزایش میزان رضایتمندی مردم در پاسخگویی در ادارات در سال جاری توسط مسئولان وزارت کشور و استانداریها و فرمانداریها و بخشداریها و سازمانهای تابعه جدىتر از گذشته دنبال میشود.
وی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم در پاسخگویی در ادارات یکی از اولویتهای مهم وزارت کشور و سازمانهای تابعه آن در سال ۹۷ به شمار میرود از ابلاغ بخشنامه مرتبط با تکریم ارباب رجوع به مدیران حراست استانداریها و سازمانهای تابعه وزارت کشور خبر داد.
سخنگوى وزارت کشور ادامه داد: به منظور افزایش رضایتمندی مردم در پاسخگویی در ادارات و تکریم ارباب رجوع به مدیران حراستهای تمامی سازمانهای تابع وزارت کشور و استانداریها و فرمانداریها و ... ماموریت داده شده که با همکارى دفاتر بازرسى و هیاتهاى رسیدگى به تخلفات ادارى، نظارت محسوس و نامحسوس از حوزههای مدیریت استانداریها و فرمانداریها و بخشداریها و دهیاریها و سازمانهای تابعه در این زمینه داشته باشند.
سامانى با اشاره به سخنان وزیر کشور مبنی بر مراجعه روزانه حدود پنج میلیون نفر به ادارات دولتی و غیر دولتی در کشور اظهار داشت: تمامی استانداران و فرمانداران موظف هستند بر اساس دستور و تاکید وزیر کشور نسبت به تکریم ارباب رجوع در ادارات استان و شهرستان و افزایش رضایتمندی مردم در پاسخگویی در ادارات تمهیدات ویژه و مناسبی پیشبینی کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس بخشنامه ارسالی به مدیران حراست استانداریها و سازمانهای تابعه وزارت کشور آنها موظف هستند از چگونگی اجرای این بخشنامه در ادارات گزارشى به صورت فصلی به این وزارتخانه ارائه کنند که براساس این گزارشها با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت مىپذیرد.