حضرتی در مخالفت با استیضاح وزیر راه:
زمان بحران به جای روحیه دادن به وزیر او را استیضاح میکنیم/ آخوندی توانسته بنبستها را بشکند
نماینده تهران گفت: ما عادت داریم که در زمانی که بحران در کشور پیش میآید به جای اینکه صبورانه علت را بررسی کنیم شروع به زدن میکنیم. زمانی که وزیر هنوز در بحران بود به جای روحیه دادن به او استیضاح میکنیم
به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس حضرتی که در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی به عنوان مخالف استیضاح وزیر راه سخن میگفت، اظهار داشت: ما باید امروز موضوع استیضاح را بهانهای برای بررسی موضوع مهم کشوری قرار دهیم و بنده از استیضاحکنندگان که این فرصت را برای کشور خلق کردند تشکر میکنم که باعث شدند مباحث خوبی مطرح شود و گزارشهای مثبتی به مردم که همیشه خبرهای منفی و ناامیدکننده شنیدهاند داده شود اما میگویم که استیضاحکنندگان با عجله کار کردند و محتوای انتقاداتشان نشان میدهد که با عجله تصمیم گرفتند.
وی افزود: ما عادت داریم که در زمانی که بحران در کشور پیش میآید به جای اینکه صبورانه علت را بررسی کنیم شروع به زدن میکنیم. زمانی که وزیر هنوز در بحران بود به جای روحیه دادن به او استیضاح میکنیم این کار با عجله بود و بهتر بود منتظر نتیجه جعبه سیاه میماندید.
حضرتی خاطرنشان کرد: نکته ضعف دیگر طرح این استیضاح این بود که استیضاح سه وزیر همزمان مطرح شد و این مساله از روال طبیعی خارج بود ضمن اینکه زمان استیضاح وزیر راه در این برهه که نزدیک سفرهای نوروزی است، نادرست بود.
وی یادآور شد: آیا ما اعتقاد داریم که باید لابیکنیم و رفت و آمد کرده و به همه بلی بگوییم و خود را به بودجه سنواتی عمرانی محصور کنیم و یا اینکه به روش مدیریت باز و با نگاه تجارت جهانی و در نظر گرفتن فرصتهایی که در جهان وجود دارد معتقدیم؟ آیا به نیروی انسانی کارآمد اعتقاد داریم تا بتوانیم چهره زیبایی از جمهوری اسلامی به مردم نشان دهیم. امروز مدیریت باز چشم انداز وسیعی دارد و زنده و پویا است.
حضرتی خاطرنشان کرد: بنده امروز از شخص آخوندی دفاع نمیکنم که ایشان فرزند آیت الله آخوندی و از فرزندان آذربایجان است امروز میخواهم از ضرورت مدیریت پویا و زنده دفاع کنم. آقای آخوندی به جای محدود شدن به بودجه عمرانی در راستای استفاده از امکانات سرمایهگذاری خارجی اقدام کرده است.
این نماینده مجلس بیان کرد: ما امروز بحرانهایی مثل آب، محیط زیست و اشتغال را داریم ولی مهمترین آن کمبود سرمایهگذاری است در وزارت راه آخوندی توانسته بالاترین جذب سرمایهگذاری خارجی و داخلی را داشته باشد و همچنین توانسته بودجه عمرانی را در راستای بازسازی ناوگان هوایی و ریلی هزینه کند.
وی تصریح کرد: آخوندی همزمان با مذاکرات برجام در حال رایزنی و مذاکره برای جذب سرمایهگذاری خارجی بود در اینجا بنده نمیگویم که باید از اروپا الگوبرداری کنیم کشورهایی مثل مالزی، اندونزی و ترکیه را مدنظر قرار دهیم میبینیم که این وزارتخانه تحولات اساسی داشته است.
حضرتی ادامه داد: زمانی که یک پیمانکار که ۲۰۰ میلیارد تومان از وزارت راه طلب داشت با یک چک ۲۰ میلیون تومانی مواجه شد، سکته کرد ما نتوانستهایم به وزارت راه بودجه زیادی تخصیص دهیم حال به کدامین گناه قرار است آخوندی استیضاح شود؟ به خاطر اینکه پرچمدار نوسازی هوایی شده در دنیایی که همگان بر علیه ما بسیج شدهاند باید استیضاح شود. او در پیچ و خمها توانسته قرارداد برای نوسازی بنویسد حالا باید مجازات شود.
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: باید ببینیم که آخوندی در جادههای روستایی، بنادر، ناوگان ریلی و هوایی چه کرده امروز باید درباره مدیریت کشور تصمیم بگیریم.
وی یادآور شد: ما امروز تصمیم میگیریم وزیری که در حد یک وزیر واقعی و توان او بالاتر از یک وزارتخانه است را تنبیه و یا تشویق کنیم اگر تشویق شوند امثال زنگنه هم تشویق میشوند.
حضرتی با بیان اینکه آخوندی توانسته بنبستها را بشکند این سوال را مطرح کرد که آیا ما باید به مدیران کارآمد نمره بدهیم یا اینکه به کسی که در کوچههای بن بست و تنگ ندانمکاری گیر کرده امتیاز بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز با رای قاطع به آقای آخوندی از وزیری که در وزارت راه برای سال ۹۷ برنامه ویژهای برای ایجاد اشتغال دارد، حمایت میکنیم.