عارف در کنگره انجمن اسلامی معلمان ایران
چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبهرو شود؟
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبهرو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در مراسم افتتاحیه کنگره فوقالعاده انجمن اسلامی معلمان ایران ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: امیدوارم بسیج که میراث گرانقدر امام است در جایگاه حقیقی خود که ورای حزب و گروه است قرار داشته باشد و در جایگاه واقعی فراجناحی خود بتواند ایفای نقش کند.
راهبرد اصلی ما در گفتمان اصلاحات حضور در صحنه است
وی ادامه داد: همچنین لازم میدانم نسبت به برگزاری این کنگره به معلمان تبریک بگویم و از اقدامات این تشکل در ایجاد انسجام در جریان اصلاحات تقدیر کنم.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری با بیان اینکه راهبرد اصلی ما در گفتمان اصلاحات - که آن را گفتمانی برآمده از انقلاب و خط امام میدانیم - حضور در صحنه است، اظهار داشت: در این راستا از منافع فردی به خاطر منافع حزبی و از منافع حزبی به خاطر منافع جریانی و از منافع جریانی نیز به خاطر منافع ملی عبور میکنیم.
اگر فکر عاجلی برای حل آسیبهای اجتماعی نکنیم، نظام در آینده با چالش جدی روبهرو خواهد شد
عارف با تاکید بر اینکه دغدغه ما اجرایی شدن اسناد بالادستی است، تصریح کرد: در بحث آسیبهای اجتماعی با بحرانهایی اساسی مواجهیم. بالا رفتن نرخ طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، بالا رفتن آمار اعتیاد، از بین رفتن قبح فساد و مسائلی از این دست نیازمند توجهی جدی است و باید با فکری عاجل با این آسیبها برخورد کنیم چراکه اگر فکر عاجلی برای حل آسیبهای اجتماعی نکنیم، نظام در آینده با چالش جدی روبهرو خواهد شد.
وی ریشه بسیاری از ناهنجاریهای جامعه را تربیت نسل نوجوان و جوان کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم با این معضلات برخورد کنیم باید توجه خودمان را به معلمان معطوف کنیم.
اجرایی شدن اسناد بالادستی در حوزه آموزشی در گروی فعالیت معلم است
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنا داشتم نقش معلم را در چند زمینه مشخص، برجسته کنم، ابراز داشت: حقیقتا معلمان در تمامی حوزهها تاثیرگذار هستند و قطعا مهمترین شاخصه در برنامههای توسعه، منابع انسانی ما هستند. مزیت ما منابع زیرزمینی نبوده، بلکه مزیت ما نیروی انسانی است و رفتار و شیوه تربیت معلم، این سرمایه را بارورتر میکند.
عارف با اشاره به تصویب سندهایی همچون سند تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول در آموزش و پرورش بیان کرد: اجرایی شدن این اسناد در گروی فعالیت معلم است و سوال اینکه چه اقدامی برای فعال شدن معلمان در راستای اجرای این اسناد انجام دادیم.
وقتی معلمان برای پیگیری مطالبات و احقاق حقش مجبور است تا درب کمیسیون و مجلس بیاید، یعنی یک مشکلی هست
وقتی معلمان برای پیگیری مطالباتشان تا درب کمیسیون و مجلس بیاید، یعنی یک مشکلی هست
وی با طرح سوالاتی یادآور شد: آیا امروز معلم ما امنیت شغلی دارد؟ آیا معلمان میتوانند نقشی را از آنها انتظار داریم، محقق کنند؟ حدود دو سال پیش در جمعی عرض کردم که اگر به جایی رسیدیم که اولویت شغلی نخست همه فرزندانمان در خانوادهها معلم شدن باشد.
عضو کمیسیون آموزش و پرورش در مجلس ادامه داد: وقتی معلمان برای پیگیری مطالبات و احقاق حقشان مجبور است تا درب کمیسیون و مجلس بیاید، یعنی یک مشکلی هست. چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبهرو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است
عارف بیان اینکه اگر زندگی برجستهترین دانشمندان کشورمان را مطالعه کنید، بیشک یکی از نقاط عطف را تاثیر یک معلم مییابیم، عنوان کرد: من کسی نیستم، یک معلم کوچکم اما وقتی زندگی خود را مرور میکنم متوجه میشوم آنچه امروز هستم، مدیون دو معلم و یک مدیر مدرسه است.
وی با اشاره به لزوم توجه بر مطالبات معلمان تاکید کرد: برای اینکه ببینیم آیا وظایفمان را در قبال معلمان به خوبی انجام دادهایم باید ببینیم اولا فرزندانمان معلمی را به عنوان شغل خود انتخاب میکنند و نیز باید ببینیم که آیا مطالبات معلمان را مورد توجه میدهیم و ببینیم وضعیت معیشتی معلمان در وضعیت مناسب است یا نه!