خبرگزاری کار ایران

مهدی مقدری:

دستیابی به آرمان گفتمان اصلاحات بهترین ماموریت سازمان عدالت و آزادی است/اصولگرایان فهمیده‌اند اصلاح‌طلبان حذف‌شدنی نیستند

دستیابی به آرمان گفتمان اصلاحات بهترین ماموریت سازمان عدالت و آزادی است/اصولگرایان فهمیده‌اند اصلاح‌طلبان حذف‌شدنی نیستند
کد خبر : ۵۲۱۹۵۹

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی تلاش برای رفع کدورت بین ملت و حاکمیت، پرهیز از کینه جویی، تلاش برای رفع تنش را از برنامه‌های این حزب در آینده خواند و گفت: دستیابی به آرمان گفتمان اصلاحات بهترین ماموریت حزب ما است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهدی مقدری، دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی تبیین اندیشه و عمل اصلاح‌طلبانه و نهادینه ساختن آن در تمام شئون جامعه و نشر آن در میان مخاطبان را مأموریت حزب متبوع خود دانست.

سازمان عدالت و آزادی بیست و یک سال سابقه دارد

او با اشاره به فعالیت سازمان عدالت و آزادی در طول دو دهه اخیر گفت: بسیار خرسندم که در بیست و یکمین سال تاسیس سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی و در دوازدهمین کنگره حزب میزبان شما کنش‌گران، سیاست‌ورزان و اندیشمندان هستیم.

سازمان عدالت و آزادی تلاش می‌کند امر سیاسی را حرفه‌ای‌تر دنبال کند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه سازمان عدالت و آزادی بیش از دو دهه در سپهر پر افت و خیز تحزب ایرانی تلاش داشته تا امر سیاسی را پردامنه‌تر و حرفه‌ای‌تر از گذشته دنبال کند، اظهار داشت: در بلبشوی سیاست‌ورزی در ایران، سودای «عدالت» و «آزادی» داشته؛ چه آنکه فصل مشترک تمام آرمان‌های بشری در طی قرن‌ها جدالِ فلسفی را همانا دست یازیدن به عدالت و آزادی می‌پندارد.

گفتمان اصلاحات را بهترین رویکرد موجود برای کشور می‌دانیم

مقدری با بیان اینکه سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی برای دستیابی به این دو آرمان والای بشری در عصر جدید گفتمان اصلاحات را بهترین رویکرد موجود برای کشور می‌داند، تصریح کرد: ماموریتی که سازمان برای خود و در برابر طیف گسترده از مخاطبان این گفتمان زنده و پویا تعریف کرده، عبارت است از: تبیین اندیشه و عمل اصلاح‌طلبانه و تلاش برای نهادینه ساختن آن در همه شئون جامعه. به این معنی که سازمان، مفهوم و تاثیرات اصلاح‌طلبی را هم به زبان عمل و هم به زبان کلام ترجمه کرده و آن را در بین جامعه مخاطب خود نشر می‌دهد.

سازمان عدالت و آزادی ماموریت خود را نشر اندیشه اصلاح‌طلبانه می‌داند

او ادامه داد: در شرایطی که از یک سو اندیشه‌های ساختارشکن و از سوی دیگر اندیشه‌های بنیادگرایانه و اقتدارطلبانه در قشرهایی از جامعه رسوخ کرده و طرفدارانی را به خود جلب کرده، سازمان عدالت و آزادی ماموریت خود را در سند چشم‌انداز تا سال ۱۴۰۰ خود، نشر و تبیین اندیشه اصلاح‌طلبانه قرار داده است.

وفاق و همدلیِ سیاسی و اجتماعی مهم‌ترین نیاز جامعه‌ ایرانی است

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی با بیان اینکه سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، وفاق و همدلیِ سیاسی و اجتماعی را مهم‌ترین نیاز جامعه‌ ایرانی برای پیمودن قله‌های رفیع کامیابی و بهروزی می‌داند، خاطرنشان کرد: سازمان عدالت و آزادی بر این باورست این مهم جز از راه «گفت‌وگوی ملی» و کنار گذاشتن اختلافات بیهوده و کدورت‌های گذشته، به دست نمی‌آید.

تلاش برای ترمیم شکاف بین حاکمیت و ملت پیش‌نیاز برای ورود به فرایند گفت‌وگوی ملی است

مقدری اضافه کرد: تلاش جدی برای ترمیم شکاف بین حاکمیت و ملت، اعتمادسازی دوسویه بین نظام و اصلاح‌طلبان، نگاهِ رو به آینده بر اساس منافع ملی، آغاز گفت‌وگوهای سازنده و فراگیر و گذشت و پرهیز از لجبازی و کینه‌جویی و انتقام‌گیری سیاسی، ضروری‌ترین پیش‌نیاز برای ورود به این فرایند است که باید فارغ از گرایش‌های سیاسی و حزبی، مدنظر همه‌ کنشگران عرصه سیاست و جامعه قرار گیرد.

اصولگرایان فهمیده‌اند اصلاح‌طلبان حذف‌شدنی نیستند

او تاکید کرد: امروز بسیاری از جریان‌های سیاسی رقیب که سودای خام حذف اصلاح‌طلبان از فضای سیاسی را در سر می‌پروراندند، به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاح‌طلبان با توجه به مقبولیت فراگیر و گستردگی پایگاه اجتماعی و کارنامه‌ی درخشانی که در خدمت به ملک و میهن به یادگار گذاشته‌اند، از عرصه سیاسی کشور حذف‌شدنی نیستند و نمی‌توان آنان را نادیده انگاشته، فتوا به قلع و قمع این جریان اصیل و وطن‌دوست‌ داد.

رسیدن به اهداف ۱۴۰۴ اهتمام به مفاهیم بلند «صلح و اصلاحات» است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما بر این باوریم که پیش‌شرط کامیابی نظام ما در ایجاد آرامش، امنیت، توسعه و رسیدن به اهداف بلندی که ایران اسلامی را در افق ۱۴۰۴ برخوردار از جایگاه نخست علمی و فناوری و سیاسی می‌بیند، اهتمام به مفاهیم بلند «صلح و اصلاحات» در داخل و خارج است، ابراز داشت: وجود هرگونه تنش، سوءتفاهم، بی‌اعتمادی، تعدی و تجاوز، اجحاف و ستم سیستماتیک و حذف و سرکوب، چه در پهنه داخلی و چه در عرصه خارجی، نه‌تنها کشور را از وصول به آن اهداف بازمی‌دارد، بلکه فاصله‌ی موجود تا آن چشم‌انداز روشن را روز به روز بیشتر خواهد کرد.

مفهوم «صلح و اصلاحات» از دامنه وسیعی برخوردار است

مقدری یادآور شد: مفهوم «صلح و اصلاحات» از دامنه بسیار وسیعی برخوردار است که جامعه‌ی ایرانی باید آن را به تمام لایه‌های زیستِ جمعی خود، از نهاد خانواده گرفته تا روابط انسانی و اجتماعی و سیاسی تزریق کند تا پیکره‌ خود را برای جهش‌های بلند به سمت تعالی و پیش‌رفت توانمند سازد.

انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرصتی برای تغییرات بنیادین است

او با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری اخیر فرصتی برای تغییرات بنیادین است، بیان کرد: فرصتی که جامعه ایرانی تمام قد آن را به فال نیک گرفت و حماسه‌ای دوباره آفرید. پیام‌های این انتخابات و تحلیل آن از حوصله این کلام خارج است؛ اما این انتخابات نشان داد عرصه عمومی در ایران کماکان زنده است و علائم بالینی حیات را دارد.

دولت سیاست روشنی برای پروژه «توسعه سیاسی» در دستورکار ندارد

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی با بیان آنکه این انتخابات نمایان کرد عرصه عمومی متشکل از جامعه مدنی و جامعه سیاسی هنوز کارکرد خود برای اثرگذاری را از دست نداده و قدرت اجتماعی هم‌چنان می‌تواند قدرت سیاسی را تحت تاثیر خود قرار دهد، عنوان کرد: هرچند انتظار ما از دولت دوازدهم این بود که با درک چنین شرایطی، کابینه آینده را مطابق خواست و مطالبات ملی ایرانیان همسو سازد؛ اما به نظر می‌رسد دولت، پس از گذشت چهار سال، کماکان سیاست داخلی را به حال خود رها کرده و سیاست روشنی برای پروژه «توسعه سیاسی» در دستورکار ندارد.

فراکسیون امید کارآیی و اثربخشی دولت دوازدهم را ملاک ارزیابی قرار دهند

مقدری خطاب به اعضای فراکسیون امید گفت: از فراکسیون امید مجلس انتظار داریم با بررسی دقیق و تطبیق گزینه‌های معرفی شده از سوی رییس جمهور با برنامه‌ها و شعارهای اصلاح‌طلبانه، کارآیی و اثربخشی دولت دوازدهم را ملاک ارزیابی خویش قرار دهند.

تلاش می‌کنیم امید را زنده نگه داریم

او ادامه داد: با افتخار اعلام می‌کنم سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در بزنگاه‌های حساسِ سال‌های اخیر، همزمان با گسترش تدریجی و محدود تشکیلاتی خود تلاش کرد تا دوشادوش احزاب و نهادهای اصلاح‌طلب کشور، امید، که بذر هویت ماست را زنده نگه دارد.

آماده گفت‌وگو با همه‌ نیروهای تحول‌خواه هستیم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به رویکرد حزب متبوع خود اظهار داشت: سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی، با حفظ هویت و مواضع خود، دست همکاری و همراهی همه افراد، احزاب و گروه‌هایی را که برای آزادی و آبادی ایران تلاش می‌کنند و به دموکراسی و حفظ حقوق شهروندی و حرکت‌های اصلاح‌طلبانه و اعتدال‌گرایانه پایبند و متعهد هستند، به گرمی می‌فشارد و آمادگی دارد در کمک به فرایند توسعه پایدار و متوازن کشور و بسط دموکراسی و حقوق بشر، با همه‌ نیروهای تحول‌خواه به گفت‌وگو نشسته و با آنان همکاری و تشریک مساعی کند.

مقدری افزود: در پایان دوره مسئولیتم به عنوان دبیرکل حزب، از تلاش‌ها، حمایت‌ها و همراهی‌های یکان یکان اعضای پرافتخار سازمان که با حضور ثمربخش آنها در انتخابات اخیر شوراهای شهرِ مراکز استان‌ها به پیروزی‌های تاریخی دست یافتیم، سپاسگزارم و بی‌شک دستاوردهای سال‌های اخیر حزب را مرهون از خودگذشتگی سروران عزیزم می‌دانم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز