خبرگزاری کار ایران

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

اعتراف آمریکا به پایبندی ایران به تعهدات برجام/گمانه‌زنی درباره بستن لیست کابینه دوازدهم/ واکنش نوبخت به دستگیری برادر رییس‌جمهور/ برگزاری دادگاه متهمان نفتی

اعتراف آمریکا به پایبندی ایران به تعهدات برجام/گمانه‌زنی درباره بستن لیست کابینه دوازدهم/ واکنش نوبخت به دستگیری برادر رییس‌جمهور/ برگزاری دادگاه متهمان نفتی
کد خبر : ۵۱۲۹۲۹

اعتراف آمریکا به پایبندی ایران به تعهدات برجام، بستن لیست کابینه، واکنش نوبخت به دستگیری برادر رییس‌جمهور، برگزاری دادگاه متهمان نفتی و جزییات حادثه تیراندازی آبیک از مهم‌‌ترین اخبار سرویس سیاسی ایلنا در روز سه‌شنبه بود.

به گزارش ایلنا،اهم اخبار امروز سه‌شنبه ۹۶/۴/۲۷ به شرح زیر است:

***جزییات حادثه تیراندازی آبیک اعلام شد

امیر سرتیپ ‌دوم علی سامانی رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش ضمن ابراز تأسف، تسلیت و همدردی با خانواده‌های محترم داغدیده و همچنین مجروحان حادثۀ اخیر، گفت: بلافاصله بعد از حادثۀ تیراندازی دو اقدام فوری و همزمان صورت گرفت. در اولین اقدام اعزام مجروحان با بالگرد مستقر در پادگان آبیک به مراکز درمانی انجام شد که با همکاری بیمارستان شهید رجایی قزوین و بیمارستان ارتش از تلفات و جراحات بیشتر جلوگیری بعمل آمد. در اقدام دوم تیم‌هایی متشکل از متخصصان حوزه‌های روان‌پزشکی و بازرسی و همچنین سامانۀ فرماندهی تشکیل و به علل و چگونگی در محل حادثه پرداخته شد. 

***«خویشاوندان نزدیک» اتباع هفت کشور مسلمان ویزای آمریکا می‌گیرند

بنابر سند وزارت امور خارجه آمریکا که در اختیار رویترز قرار گرفته است، از این پس پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان آمریکایی که تابعیت شش کشور مسلمان از جمله ایران را دارند می‌توانند روادید ورود به آمریکا را دریافت کنند.

***انهدام یک باند قاچاق سلاح در استان کرمان

دادخدا سالاری دادستان کرمان با اعلام این خبر گفت: تلاش و ردیابی عوامل پلیس اطلاعات استان کرمان و شهرستان فهرج صبح امروز منجر به درگیری با اعضای باند قاچاق سلاح در محور فهرج به سمت رودخانه دشتوک و کشف و ضبط هفت قبضه سلاح کلاشینکف و مقداری دیگر از مهمات همراه آنان شد.در این درگیری از سرنشینان مسلح یه دستگاه خودرو، هفت قبضه اسلحه کلاشینف، یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، یک عدد نارنجک دستی و تعداد ۲۵۰ عدد فشنگ کشف و ضبط و خودرو آنان نیز توقیف شد.

او گفت: متهم مجروح شده نیز پس از دستگیری به بیمارستان منتقل شد و تعدادی نیز متواری شدند که تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

***رییس جمهور پنج قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد

رییس‌جمهور در نامه‌های جداگانه‌ای به وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور پنج قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد.

***برخی اظهارات نادرست سبب شد دولت کمتر به سمت افراد همسو با خود برود

مسعود پزشکیان در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان حادثه تروریستی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره کابینه دولت دوازدهم گفت: فشارهای بسیاری از سوی جناح‌های مختلف وجود دارد؛ رسانه‌ها، نمایندگان، مسئولان، سخنگو‌ها توقعاتی را هم ایجاد کردند و رییس‌جمهوری نیز در مقابل همه این توقعات موظف به انتخاب وزرای خبره و توانمند است.

***رهبر با رییسی دیدار کرد

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی سفر به مشهد با حجت‌الاسلام المسلمین سیدابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد. 

***آزمایش سلاح لیزری آمریکا در خلیج‌فارس

آمریکا، برای مقابله با پهپادهای ایران، کره‌شمالی، چین و روسیه، سلاح لیزری خود را در آب‌های خلیج‌فارس آزمایش کرد.

***تهدید گوشی‌های هوشمند برای مسئولان بیشتر است

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: گوشی‌های هوشمند همراه کاربردهای زیادی دارند، اما در کنار آن دو دسته تهدید فردی و اجتماعی را نیز شامل می‌شوند.

***درخواست متهم پرونده فساد نفتی برای برگزاری جلسه غیرعلنی بررسی می‌شود

رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب از احضار بابک زنجانی برای بررسی ادعاهای متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی خبر داد و گفت: مورد مورد به مورد کیفرخواست را باید متهمان دفاع کنند و بعد از آن حکم را صادر می‌کنیم.

***نامزد موتلفه در ایام انتخابات ستاره مناظرات شد

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:حزب موتلفه در صحنه انتخابات بعنوان یک مجموعه ی متشکلِ قدرتمند بگونه‌ای حضور یافت که در جمع باشد و در عین حال تقابل نکند و همچنین در دیگران هضم نشود.

***تشریح سخنان وزیر ارتباطات در فراکسیون نمایندگان ولایی

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ضمن تشریح جلسه صبح امروز این فراکسیون با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: آقای واعظی درباره نحوه انتخاب وزرا در کابینه آینده نکاتی را مطرح کرده و گفتند که آقای روحانی به هیچ گروه، جناح و جریانی بدهکار نیست.

***توقع سخن سبک از سوی کسی را نداریم/مخالفان توتال مدارک خود را به قوه قضاییه ارائه دهند

محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با اشاره به قرارداد توتال گفت: دو دیدگاه متفاوت به این قرارداد وجود دارد، عده‌ای معتقد هستند که این قرارداد و درآمدش یک سرمایه‌گذاری خارجی است که در پایان بیست سال، هفتاد و سه میلیارد دلار برای کشور درآمد دارد.برخی‌ها می‌گویند چرا سهم ایران در این قرارداد کم است، توتال قراردادی بین شرکت ملی ایران، شرکت چینی و توتال است که یک کنسرسیوم خارجی است.پترو پارس به‌ عنوان یک پیمان‌کار ایرانی در این قرارداد حضور دارد،توتال حاصل برجام و دستاورد دولت برجام است که بی‌سابقه است.

***طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا به تصویب رسید / شعار «مرگ بر آمریکا» در صحن

نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا موافقت کردند.

***اخبار خوب و خوشایندى از بستن لیست کابینه به‌گوش نمى‌رسد

الیاس حضرتی در توئیتر خود با هشتگ تغییرات احتمالی کابینه نوشت: اخبار خوب و خوشایندى از بستن لیست کابینه بگوش نمى‌رسد مخصوصا در تیم اقتصادی. امیدوارم این اخبار درست نباشد.

***اعتراف آمریکا به پایبندی ایران به تعهدات برجام

وزیر خارجه آمریکا برای بار دوم در نامه‌ای به کنگره آمریکا پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش در توافق هسته‌ای را تایید کرد.این نامه در آخرین ساعات روز دوشنبه به وقت محلی آمریکا ارائه شد. دولت آمریکا هر ۹۰ روز یک بار باید گزارشی مبنی بر تایید پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش ذیل برجام را به کنگره ارائه دهد که آخرین بار ۱۸ می‌، این گزارش به کنگره ارائه شد.

***انتقاد حاجی‌دلیگانی نسبت به بازگشت حقوق‌های نجومی به برخی گروه‌ها

حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: اخیراً دولت مصوبه‌ای داشته که براساس آن تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری که همزمان با بودجه انجام شد، به منزله نسخ مواد ۷۵ و ۸۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است. براساس این تصویب‌نامه، محدودیت برخی پرداخت‌های حقوقی یا‌‌ همان حقوق‌های نجومی به مقامات و مدیران لغو می‌شود.

علی لاریجانی  در پاسخ به تذکر این نماینده عضو فراکسیون نمایندگان ولایی اعلام کرد: قانون برنامه و قانون بودجه هر دو ابلاغ شده‌اند. اگر اشکالی هم وجود داشته باشد، هیات تطبیق مصوبات قوانین با مصوبات دولت باید آن را دقیق‌تر بررسی کند.

***انتخابات هیات رییسه شورای نگهبان فردا برگزار می‌‌شود

سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری انتخابات هیات رییسه این شورا در جلسه فردا خبرداد.

***بررسی وضعیت اقتصادی کشور و تاثیر آن در تشکیل کابینه دوازدهم

علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که پس از یک جلسه غیرعلنی کوتاه برگزار شد، به تشریح علت برگزاری نشست غیرعلنی پرداخت و گفت: از ساعت ۸ صبح امروز در یک جلسه غیرعلنی مباحثی درباره وضعیت اقتصادی کشور و تاثیر آن در اقدامی که در پیش‌رو داریم یعنی تشکیل کابینه مطرح شد.

***اظهارنظر باهنر درباره محوریت رییسی در جریان اصولگرا

باهنردبیرکل‌جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اینکه با توجه به آرای رییسی، آیا او می‌تواند محور اصولگرایان قرار گیرد، گفت: خیر آرای آقای رییسی اگر بخواهد تحلیل شود باید ببینیم چه مقدار از این آراء برای شخص خود او است.

***شورای عالی سیاست‌گذاری سهم‌خواهی برای حضور در دولت آینده ندارد

مرتضیمبلغ عضو کمیته تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبا بابیان این‌که توقع و مطالبه اصلی از رییس‌جمهور آن است که دولتی را تشکیل دهد تا پاسخ‌دهنده اعتماد مردم باشد، عنوان کرد: کابینه باید متشکل از افراد باتجربه، کارآمد و توان‌مند باشد، دولت‌مردان باید شجاع و ریسک‌پذیر باشند تا بتوانند کارها را پیش ببرند. مهم آن است که مطالبات و وعده‌های مردم تحقق پیدا کند بنابراین فرقی نمی‌کند اصلاح‌طلبان در کابینه قرار بگیرند و یا افرادی دیگر، اشخاص باید توانایی انجام کار داشته باشند.

وکیل مدافع شرکت نفت :

***زنجانی اصل موافقت نامه‌ امانت‌داری شرکت هواپیمایی اونور ایر ترکیه را نمی‌دهد

غلامرضا مهدویبا بیان اینکه زنجانی و شمس از ارائه اصل موافقت‌نامه امانت‌داری شرکت هواپیمایی اونور ایر خودداری می‌کنند، گفت: در مدتی که مشغول پیگیری این پرونده در دادگاه‌های ترکیه بودیم، بابک زنجانی به آن افراد پیغام می‌داد که همکاری نکنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز