خبرگزاری کار ایران

انجمن اندیشه و قلم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کند:

نشست تحلیل تکنیک‌های کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، با حضور نمایندگان ستاد روحانی، رییسی و قالیباف

نشست تحلیل تکنیک‌های کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، با حضور نمایندگان ستاد روحانی، رییسی و قالیباف
کد خبر : ۵۱۱۹۸۷

نشست تحلیل تکنیک‌های کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، با حضور و سخنرانی نمایندگان سه کاندیدای مطرح انتخابات ۲۹ اردیبهشت، آقایان روحانی، رئیسی و قالیباف برگزار و عملکرد، راهبرد و تکنیک‌های کمپین‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها در آن بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این نشست جهانبخش خانجانی، مدیر ستاد خبری حسن روحانی، حسین قربان‌زاده، مدیر مسئول روزنامه همشهری و از دست اندرکاران کمپین محمدباقر قالیباف و امین توکلی‌زاده، مسئول روابط عمومی آستان قدس و از دست اندرکاران کمپین سید ابراهیم رئیسی شرکت و به عنوان گروهی از کارگردانان انتخابات پرشور و تلاطم انتخابات ۲۹ اردیبهشت، پشت صحنه رخدادهای انتخاباتی و روش‌های به کار رفته در کمپین خود را شرح می‌دهند و فراز و فرود کمپین‌های انتخاباتی سه کاندیدای جریان ساز انتخابات اخیر، مورد کند و کاو قرار خواهد گرفت.

این نشست از سوی گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۳۰: ۱۷ تا ۳۰: ۱۹ در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشانی خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان ولی عصر، خ دمشق، پلاک ۹، برگزار می‌شود.

در پیش درآمد این نشست آمده است:

امروزه انتخابات به یک کارزار کاملا حرفه‌ای تبدیل شده است. در این کارزار، داشتن سرمایه مادی، اجتماعی و انسانی ضرورتا به موفقیت منجر نمی‌شود؛ بلکه حرفه‌ای عمل کردن در مدیریت انتخابات و برنامه ریزی هدفمند و موثر، از دیگر عوامل ضامن پیروزی است. احزاب، گروه‌ها و افرادی که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شرکت کردند و احزاب و افرادی که می‌خواستند پیروزی قبلی خودشان را حفظ کنند و آن را توسعه دهند، همگی به نگاهی چند لایه به انتخابات به مثابه امر کاملا پیشرفته و تخصصی نگاه کردند و کمیپن‌های متفاوت اجتماعی و سیاسی را حتی از ماه‌های قبل از انتخابات تدوین کردند.

در این انتخابات، با توجه به شبکه‌ای شدن جامعه ایران و تحولات زیرساختی از نظر اطلاع رسانی، نگاه تخصصی و حرفه‌ای به انتخابات، مستلزم تعریف گام به گام شروع حرکت تا رسیدن نقطه مطلوب و همچنین استفاده از رویکردهای تخصصی و بهره گیری از نیروهایی حرفه‌ای و به کارگیری فناوری‌های انتخاباتی و در یک کلام بهره گیری از کمپین‌های انتخاباتی تبلیغاتی بود که محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی، هر یک به نحوی سعی کردند با شکل دهی کمپین‌های تاثیرگذار‌تر و بهره گیری از نقاط قوت خود، پیروز انتخابات شوند.

با این مقدمه در نشست «تحلیل عملکرد و تکنیکهای کمپینهای انتخابات ریاست جمهوری»:

* در مرحله اول پیام‌های کمپین‌ها ملهم از بافت اجتماعی و ساختارهای سیاسی کشور، مورد تدقیق قرار می‌گیرند.

* در مرحله دوم نیز پیام کمیپن‌ها، و دلیل گزینش این پیام و شیوه تکثیر آن در رسانه‌ها و نوع هدف گذاری مخاطبان سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حسن روحانی در انتخابات تبیین خواهند شد.

* در مرحله سوم فراز و فرود کمپین‌ها و انعطاف و تغییر جهت دهی‌های مقطعی و تاثیرپذیری آن‌ها در طول فضای انتخابات به ویژه در سه هفته منتهی به انتخابات تحلیل می‌شوند.

* در آخرین گام نیز مناظره‌های انتخاباتی و الگو‌ها و استراتژی‌های به کار رفته در مناظرات، به عنوان بخش اعظم انتقال پیام کاندیدا‌ها در طول فضای انتخابات بررسی خواهند شد.

گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم، این نشست را در راستای شفافیت بیشتر و هرچه علمی و اخلاقی‌تر شدن فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده و حضور کلیه علاقمندان، به ویژه فرهیختگان و نخبگان را در این نشست گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز