خبرگزاری کار ایران

انجمن اندیشه و قلم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کند:

نشست تحلیل تکنیک‌های کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، با حضور نمایندگان ستاد روحانی، رییسی و قالیباف

نشست تحلیل تکنیک‌های کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، با حضور نمایندگان ستاد روحانی، رییسی و قالیباف
کد خبر : ۵۱۱۹۸۷

نشست تحلیل تکنیک‌های کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، با حضور و سخنرانی نمایندگان سه کاندیدای مطرح انتخابات ۲۹ اردیبهشت، آقایان روحانی، رئیسی و قالیباف برگزار و عملکرد، راهبرد و تکنیک‌های کمپین‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها در آن بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این نشست جهانبخش خانجانی، مدیر ستاد خبری حسن روحانی، حسین قربان‌زاده، مدیر مسئول روزنامه همشهری و از دست اندرکاران کمپین محمدباقر قالیباف و امین توکلی‌زاده، مسئول روابط عمومی آستان قدس و از دست اندرکاران کمپین سید ابراهیم رئیسی شرکت و به عنوان گروهی از کارگردانان انتخابات پرشور و تلاطم انتخابات ۲۹ اردیبهشت، پشت صحنه رخدادهای انتخاباتی و روش‌های به کار رفته در کمپین خود را شرح می‌دهند و فراز و فرود کمپین‌های انتخاباتی سه کاندیدای جریان ساز انتخابات اخیر، مورد کند و کاو قرار خواهد گرفت.

این نشست از سوی گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه از ساعت ۳۰: ۱۷ تا ۳۰: ۱۹ در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشانی خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان ولی عصر، خ دمشق، پلاک ۹، برگزار می‌شود.

در پیش درآمد این نشست آمده است:

امروزه انتخابات به یک کارزار کاملا حرفه‌ای تبدیل شده است. در این کارزار، داشتن سرمایه مادی، اجتماعی و انسانی ضرورتا به موفقیت منجر نمی‌شود؛ بلکه حرفه‌ای عمل کردن در مدیریت انتخابات و برنامه ریزی هدفمند و موثر، از دیگر عوامل ضامن پیروزی است. احزاب، گروه‌ها و افرادی که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شرکت کردند و احزاب و افرادی که می‌خواستند پیروزی قبلی خودشان را حفظ کنند و آن را توسعه دهند، همگی به نگاهی چند لایه به انتخابات به مثابه امر کاملا پیشرفته و تخصصی نگاه کردند و کمیپن‌های متفاوت اجتماعی و سیاسی را حتی از ماه‌های قبل از انتخابات تدوین کردند.

در این انتخابات، با توجه به شبکه‌ای شدن جامعه ایران و تحولات زیرساختی از نظر اطلاع رسانی، نگاه تخصصی و حرفه‌ای به انتخابات، مستلزم تعریف گام به گام شروع حرکت تا رسیدن نقطه مطلوب و همچنین استفاده از رویکردهای تخصصی و بهره گیری از نیروهایی حرفه‌ای و به کارگیری فناوری‌های انتخاباتی و در یک کلام بهره گیری از کمپین‌های انتخاباتی تبلیغاتی بود که محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی، هر یک به نحوی سعی کردند با شکل دهی کمپین‌های تاثیرگذار‌تر و بهره گیری از نقاط قوت خود، پیروز انتخابات شوند.

با این مقدمه در نشست «تحلیل عملکرد و تکنیکهای کمپینهای انتخابات ریاست جمهوری»:

* در مرحله اول پیام‌های کمپین‌ها ملهم از بافت اجتماعی و ساختارهای سیاسی کشور، مورد تدقیق قرار می‌گیرند.

* در مرحله دوم نیز پیام کمیپن‌ها، و دلیل گزینش این پیام و شیوه تکثیر آن در رسانه‌ها و نوع هدف گذاری مخاطبان سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حسن روحانی در انتخابات تبیین خواهند شد.

* در مرحله سوم فراز و فرود کمپین‌ها و انعطاف و تغییر جهت دهی‌های مقطعی و تاثیرپذیری آن‌ها در طول فضای انتخابات به ویژه در سه هفته منتهی به انتخابات تحلیل می‌شوند.

* در آخرین گام نیز مناظره‌های انتخاباتی و الگو‌ها و استراتژی‌های به کار رفته در مناظرات، به عنوان بخش اعظم انتقال پیام کاندیدا‌ها در طول فضای انتخابات بررسی خواهند شد.

گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم، این نشست را در راستای شفافیت بیشتر و هرچه علمی و اخلاقی‌تر شدن فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده و حضور کلیه علاقمندان، به ویژه فرهیختگان و نخبگان را در این نشست گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز