خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

وقتی مردم از میدان خارج شوند نتیجه استبداد پهلوی می‌شود

وقتی مردم از میدان خارج شوند نتیجه استبداد پهلوی می‌شود
کد خبر : ۴۸۴۹۱۷

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وقتی مردم به طرق مختلف از میدان خارج می‌شوند نتیجه استبداد پهلوی و رژیم منحوس پهلوی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر قالیباف در همایش انتخاباتی خود عنوان کرد:‌ سلام می‌کنم به همه کارگران زحمت‌کش در حقیقت امروز متعلق به این قشر جامعه‌مان است در این ایام و شرایط حساس در ۲۹ اردیبهشت ملت تصمیم خواهد گرفت و سکان مدیریت کشور را در دست خواهد گرفت. در چند شب قبل اشاره کردم این روزها واقعیت‌های تلخ و شیرین زیاد می‌بینیم. واقعیت‌های شیرین ما این است که کشور ما یک کشور ثروتمند است. این را همه دنیا می‌گویند همه ملت این را می‌دانند.

او افزود: ما نیروی انسانی جوان داریم که تحصیل کرده هستند که رقابت می‌کنند با کشورهای صنعتی بزرگ دنیا کشوری هستیم که در تابستان و زمستان اختلاف دمایی ۳۰ و ۴۰ درجه داریم. مردم ما در زمستان در خوزستان هوای خوب دارند البته اگه ریزگردها بگذارند.

قالیباف گفت: چون جمعیت زیاد است ابتدا باید عذرخواهی کنم سعی می‌کنم فشرده چند نکته را عرض کنم به مناسبت این شرایط حساس در این ایامی که در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶این ملت تصمیم خواهد گرفت و سکان مدیریت اجرایی کشور را مشخص خواهد کرد لازم می‌دانم در این ارتباط نکاتی را عرضه بدارم. من چند شب قبل اشاره کردم که ما واقعیت های تلخ و شیرین در کشور زیاد می‌بینیم.

او خاطرنشان کرد: این‌ها ظرفیت‌های کشور ماست. اینها قوت‌های کشور ماست. وقتی این ظرفیت‌ها به درستی مدیریت نمی‌شوند. تاریخ را ببینید در مقاطعی که دولت‌های نالایق مانند قاجار سر کار هستند و چشم به خارج از کشور دارند و تکیه‌ای به مردم ندارند وقتی در آن دوره اشرافی‌گری و تنبلی و دوری از مردم روند دوره قاجار می‌شود هزینه را مردم باید بدهند. مردمی که این هزینه را با انقلاب مشروطیت دادند همه مردم به ویژه آذری‌ها و گیلانی‌ها دست به دست هم دادند تا به این ناکارآمدی پایان دهند وقتی مردم به طرق مختلف از میدان خارج می‌شوند نتیجه استبداد پهلوی و رژیم منحوس پهلوی است، رژیمی که هم به مردم ظلم کرد هم سرباز بی چون و چرای آمریکا بود.

شهردار تهران تاکید کرد: هزینه این را باید این ملت و مردم بدهند. امام مهربانی‌ها و محرومان این مرد بزرگ الهی که جز برای خدا سخن نگفت و جز برای خدا گامی بر نداشت محبت او در دل یکایک مردم افتاد و رابطه او را با مردم خداوند متعال مستحکم کرد انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و ما همه با هم ۱۲ فروردین نظام مقدس جمهوری اسلامی را به صندوق رای ریختیم و از آن روز عهد ما این بود که  مردم در سرنوشت خود دخیل باشند و در عرصه‌های مختلف تصمیم گیر باشند .

او یادآور شد: مردم شهید دادند و جنگ را اداره کردند، نه تنها در میدان و مدیریت جنگ یک خمپاره هم محدودیت داشت ولی مردم و دانشگاه‌ها در کمتر از ۴ سال توانستند مهمات جبهه بسازند، طراحی مهندسی کنند، موشک بسازند و دشمن را مورد هدف قرار بدهند. دوران دفاع مقدس همه مردم به میدان آمدند و آن افتخار عظیم در بعد نظامی اتفاق افتاد به نحوی که یک متر از میهن اسلامی در اختیار دشمن قرار نگرفت. مردم مبارزه و مجاهدت کردند و با شهید دادن و مجروح دادن، ایستادگی کردند و جنگ را مدیریت کردند. اگر مردم نبودند، ارتش و سپاه قادر نبودند جنگ را اداره کنند چرا که مردم جنگ را اداره کردند.

قالیباف با اشاره به اینکه با این ظرفیت‌های مادی و معنوی چرا باید رکود باشد، گفت:‌ چرا باید بیکاری گریبان‌گیر خانواده‌ها باشد تا پدران شرمنده فرزندان باشند امروز فاصله بین یک جوان تا کارتن‌خواب شدند فقط یکسال است. امروز همه آمارها نشان می‌دهد ازدواج کاهش پیدا کرده است و طلاق افزایش کرده است فاصله بین یک زندگی شیرین تا فروپاشیدن آن دو سال است چرا؟

او تاکید کرد: مردم عزیز ما یک تعداد افراد فرصت‌طلب و منفعت‌طلب کسانی که می‌خواهند بیشترین سرمایه را ببرند بدون این که هیچ تلاشی بکننند فقط با نفوذ، تهدید و تطمیع کار را انجام می‌دهند که بیشترین منافع را ببرند. فقط ۲۵ میلیارد دلار در کشور قاچاق صورت می‌گیرد، آن هم در شرایطی که تروریست‌ها نمی‌توانند یک جلیقه انتحاری کنند وارد اما قاچاق صورت می‌گیرد. می‌دانید امروز چه کسانی قاچاق می‌کنند؟ همان ۴درصدی‌ها.

قالیباف یادآور شد: ما خودمان روستازاده هستیم می‌دانیم یک کشاورز نمی‌تواند سود واقعی ببرد اما مردم ما با چند برابر محصولات را می‌خرند تولیدکننده در فشار، خریدار در فشار پس چه کسی سود می‌برد. سایه سنگین این افراد را که جز ظلم به مردم کاری ندارند و اقلام غیرضروری را وارد کشور می‌کنند و هر روز بیشتر از روز قبل ثروتمند‌تر می‌شوند را حس می‌کنیم اما مردم هر روز وضعشان بدتر می‌شود.

او افزود: عزیزان ما همه تلاشمان این است که به این نوع سیاست‌ها پایان دهیم. به کوره‌پزخانه‌ها سر زدم کارگران با وضع اسف‌باری زندگی می‌کردند، یک حمام سیمانی برای چندین خانواده بود، اغلب از خراسان آمده بودند. دیدیم یک نوجوان ۱۵ساله این جاست دیدم چقدر باهوش است از او پرسیدم چند خانوار هستید ؟ آمارش از هر مرکز آماری بهتر بود، او همه چیز را می‌دانست، چه کسی مریض است، چه کسی غذای گرم خورده است، سایز کفش و لباس همه اهالی را می‌دانست. امروز که داشتم می آمدم اینجا گفتم علی را بیاورید، او همه خیرین ر ا می‌شناخت و مسلط به حوزه است. آن روز که این نوجوان را دیدم ۱۵ سال زندگی‌ام مقابل چشمانم آمد سرنوشت من و علی در نداری و کار مشترک است.

قالیباف عنوان کرد:‌ سوال من اینجاست چرا امروز امثال علی امیدی به آینده ندارند، این اقلیت ۴ درصدی نمی‌گذارند. من به شما عرض می‌کنم این اقلیت چهار درصدی با تاثیری که بر مدیریت کشور گذاشتند و حتی در قانون‌گذاری و قانون‌شکنی و دور زدن قانون اثر‌گذار هستند وقتی دولت روش اشرافی‌گری را سبقه کار خود قرار می‌دهد نتیجه رشد اینهاست که در نتیجه فرصت‌های برابر را از جامعه بگیرند و بین طبقات برخوردار و غیربرخوردار شکل می‌گیرد ما باید به این روند پایان دهیم و مردم را وارد عرصه کنیم. کسانی که وقتی با مردم سخن می‌گویند حرف از صد روز می‌زنند ولی بعد از چهار سال مسئولیت وقتی از آنها سوال می‌کنند می‌گویند که گفته صد روزه این‌ها صد سال وقت می‌خواهد.

او ادامه داد: این مردم نه صبر ایوب دارند نه عمر حضرت نوح. ما مطمئن هستیم دولت مردم در کنار شما مردم برای شما مردم دست به دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم و می‌توانیم و می‌شود و داریم و تکیه کنیم بر داشته‌های خودمان و به شما مژده می‌دهم با برگشت مردم به صحنه اداره کشور دوباره زنگ‌های کارخانه‌های ما به صدا در می‌آید. کارگران ما هر روز با نشاط از سحر تا شام مشغول فعالیت می‌شوند ان‌شاالله زمین‌های کشاورزی ما و کشاورزان ما پر برکت‌تر از همیشه و مردم با خیال راحت تولید می‌کنند و ان‌شاالله دوباره شور و نشاط و کار به کشور برگردد و ان‌شالله به جای اینکه یک کشور وارداتی باشیم در آینده کالای ایرانی را در بازار منطقه‌ای و جهان ببینیم و همان طور که قدرت دفاعی بالایی داریم قدرت اقتصادی بالایی هم داشته باشیم.

قالیباف در پایان گفت:‌ به همه کارگران و معلمان و زحمت‌کشان ما مخصوصا خانواده‌های نیازمند و بازنشستگانی که امروز شرمنده نوه و عروس و داماد خود هستند کمک کنیم و افتخار را به ایران و ایرانی برگردانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز