استیضاح دانشآشتیانی مبنای عقلانی ندارد/ادعای متناقض نماینده متقاضی استیضاح
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش مبنای عقلانی ندارد، گفت: استیضاحکنندگان اهداف خاصی را دنبال میکنند که این روش در ادوار پیشین نیز سابقه داشته اما به نتیجه نرسیده است؛ این روشی سوخته است که به هیچ عنوان به نتیجه نمیرسد.
قاسم میرزایینیکو در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر نافرجامماندن تلاش متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرد: درحالی که تنها دو ماه از آغاز بهکار دانشآشتیانی در وزارت آموزش و پرورش میگذرد، امکان ارزیابی عملکرد او میسر نبوده و تلاش برای استیضاح او به صلاح نیست.
ادعای متناقض نماینده متقاضی استیضاح
او در پاسخ به سوالی درباره انگیزه احتمالی متقاضیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: شنیدم آقای مقصودی به دنبال استیضاح وزیر آموزش و پرورش است و به همین دلیل با ایشان صحبت کردم و پرسیدم «چرا همیشه وقتی صحبت از استیضاح یک وزیر به میان میآید، شما پیشقدم میشوید؟» و گفت «این طرح از سوی نمایندگان دیگر تهیه شده و بنده تنها یکی از امضاءکنندگان هستم» که این گفته با آنچه در صحن شاهد بودیم، متفاوت است.
استیضاح دانشآشتیانی مبنای عقلانی ندارد
میرزایینیکو ادامه داد: با این حال فکر میکنم چنین کارهایی بر مبنای عقلانیت صورت نمیگیرد و علاوه بر این، به نظر میرسد مبنای تحقیقاتی و علمی نیز ندارد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: چگونه میتوان عملکرد وزیری که هنوز دو ماه از فعالیتش نمیگذرد را مورد بررسی قرار داد و به نظر میرسد چنین رویکردهایی ناشی از بیانصافی برخی همکاران است.
باید بیش از این به وزرا فرصت بدهیم
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید بیش از این به وزرا فرصت بدهیم. حداقل انتظار ما این بود که سه ماه یا صد روز به وزیر فرصت بدهند و بعد از ارزیابی عملکرد اولیه وزیر به او مشاوره بدهند و سعی کنند مشکلات را از طریق تعامل برطرف کنند و درصورتی که به این اطمینان رسیدند که مشکلات مرتفع نمیشود، اقدام به استیضاح وزیر کنند؛ نه اینکه در دو ماه نخست فعالیت وزیر، صحبت از استیضاح به میان بیاورند.
استیضاح دانشآشتیانی با روشی سوخته به نتیجه نمیرسد
میرزایینیکو در پایان تصریح کرد: به نظر میرسد استیضاحکنندگان اهداف خاصی را دنبال میکنند که این روش در ادوار پیشین نیز سابقه داشته اما به نتیجه نرسیده است. این روشی سوخته است که به هیچ عنوان به نتیجه نمیرسد.