خبرگزاری کار ایران

سردار قاسم سلیمانی:

داعش زمان ما از خوارج زمان امام‌علی(ع) بدتر است

فرمانده سپاه‌قدس، داعش را از خوارج زمان حضرت علی(ع) بدتر توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم سلیمانی در مراسم سالگرد شهادت سردار حسین همدانی، معنویت ماه محرم را کمتر از ماه رمضان ندانست و گفت: ایام محرم موجب شست‌و‌شوی همه‌جانبه جامعه می‌شود. 

وی حادثه کربلا را نوش‌دارویی برای جامعه‌بشری دانست و گفت: جوان‌های ما امروز لباس عزای امام‌حسین(ع) بر تن می‌کنند که رسم بسیار خوبی است. فرهنگ امام‌حسین(ع) همواره ما را پیروز کرده؛ این فرهنگ دیروز فقط یک شعبه ایران داشت و امروز شعبات دیگر آن را می‌توان در انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق دید. 

وی با تاکید بر اینکه داعش زمان ما از خوارج زمان امام‌علی(ع) بد‌ترند، تصریح کرد: داعش شمشیرهای براق و برنده را روی گلوی اسرا می‌گذاشتند اما آن اسرا هیچ‌گاه از مذهب خود برنگشتند و این‌ها تاثیرات کربلاست. 

فرمانده سپاه‌قدس از سردار همدانی به عنوان عاشق اهل‌بیت و حرم حضرت‌زینب یاد کرد و گفت: در دوران دفاع‌مقدس با ایشان زیاد نزدیک نبودم اما حضور در سوریه فرصتی شد از نزدیک با ایشان آشنا شوم. آخرین باری هم که ایشان را دیدم، ساعتی قبل از شهادت بود. در آن موقع سردار همدانی به من گفت بیا با هم عکس بگیریم، شاید این آخرین عکس ما باشد که من از شنیدم این جمله شوکه شدم. 

سردار سلیمانی به بررسی شخصیتی سردار همدانی پرداخت و اظهار کرد: پس از دفاع‌مقدس، سردار همدانی با وجود داشتن فرزند و نوه همچنان به خدمت در لباس نظامی ادامه داد و اجازه نداد تعلقات دنیوی مانع از اهدافش شود، از این رو بود که در سوریه به جای نام خود، «ابووهب» را برگزید و مدافعان‌حرم را تاسیس کرد. 

فرمانده سپاه‌قدس درباره علت حضور مستشاران ایرانی در سوریه گفت: کشورهای عربی به صورت پنهان و آشکار با رژیم‌صهیونیستی ارتباط برقرار کرده‌اند اما تنها کشور سوریه بود که حاضر نشد با رژیم‌صهیونیستی کنار بیاید چراکه می‌دانست این اقدام بر جبهه مقاومت تاثیرخواهد گذاشت. 

وی افزود: از سوی دیگر، سوریه تنها کشور عربی بود که نه تنها علیه ما موضع نگرفت بلکه علی‌رغم قرابت حزبی با صدام‌حسین، در طول دوران جنگ‌تحمیلی از ما حمایت کرد. امروز هم ما نه فقط از سوریه بلکه از اسلام و خود جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم. 

فرمانده سپاه‌قدس علت اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی در منطقه را ضربه‌زدن به ایران عنوان کرد و گفت: اگر ایستادگی مقابل تکفیری‌ها صورت نمی‌گرفت و مقاومتی انجام نمی‌شد، قطعا داعش و جبهه‌النصره در سوریه حکومت ایجاد می‌کردند و بعد دنبال تسلط بر منطقه بودند و خدا می‌داند در آن صورت چه فاجعه‌ای در عالم اسلامی رخ می‌داد.

کد خبر : ۴۱۷۲۵۸