خبرگزاری کار ایران

قره‌بیگ‌لو در گفت‌وگو با ایلنا:

پرونده گلی‌پور به دیوان‌عالی ارجاع شد/ برای آزادی متقابل با مشکل مواجهیم

وکیل علیرضا گلی‌پور گفت: در حالیکه صحبت‌هایی درخصوص آزادی متقابل موکلم مطرح شده بود، ارجاع پرونده به دیوان‌عالی کشور این مسیر را با مشکل روبرو کرده است.

آزیتا قره‌بیگ‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به ملاقات خود با علیرضا گلی‌پور -عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق در آلمان- که از سال ۹۱ به‌خاطر جرائم امنیتی در زندان اوین به‌سر می‌برد، گفت: باوجود این‌که اعتراضی به حکم دادگاه نداشتیم، این پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

او گفت: نماینده دادستان قول مساعد داده‌اند که پرونده برای اجرای حکم از دیوان‌عالی باز خواهد گشت. درحالی که موکلم قرار عدم تحمل کیفر دریافت کرده و پرونده او از پرونده متهم ردیف دوم تفکیک نشده بود، این پرونده به دیوان‌عالی کشور ارجاع شد.

قره‌بیگ‌لو با اشاره به قول همکاری مسئولان دیوان عالی برای حل این پرونده، اظهار داشت: باتوجه به این‌که حکم اولیه موکل بنده ۳۹ سال و ۹ ماه حبس بود که بنابر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی این حکم به ۱۵ سال کاهش یافت.

قره‌بیگلو گفت: بنده رسماً برای اجرای حکم موکل خود درخواست کرده بودم و قاضی‌ پرونده گفته بودند مشکلی برای تفکیک کیفرخواست متهم ردیف اول و دوم وجود ندارد و کیفرخواست به‌صورت جداگانه به‌همراه دادنامه به اجرای احکام ارسال خواهد شد، اما با اتمام موعد تجدیدنظرخواهی، اعلام شد این پرونده برای اجرای احکام نیامده و پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شده و در خردادماه رسماً به ثبت رسیده است.

وکیل علیرضا گلی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت سلامتی موکل خود اعلام کرد: آقای گلی‌پور از زمان پیش از بازداشت، ناراحتی قلبی داشتند و به بیماری سرطان غدد لنفوای نیز مبتلا شدند. وضعیت سلامتی او نگران‌کننده بود، قرار است در روزهای آینده برای چندمین‌بار تحت عمل جراحی قرار بگیرد. هم‌اکنون نیز تحت درمان بوده و دارو مصرف می‌کند و سه‌بار نیز برای ایشان عدم تحمل کیفر صادر شده اما به‌دلیل عدم ارسال پرونده به اجرای احکام، پرونده بلاتکلیف مانده است.

او اضافه کرد: در حالیکه صحبت‌هایی درخصوص آزادی متقابل ایشان مطرح شده بود، ارجاع پرونده به دیوان‌عالی کشور این مسیر را با مشکل روبرو کرده است.

قره‌بیگ‌لو با تاکید بر این‌که موکلش از نخبگان تحصیل‌کرده است، خاطرنشان کرد: آقای گلی‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان کشور، دانشجوی دکتری رشته مهندسی برق در کشور آلمان و مشاور شرکت زیمنس بود که از سال ۸۹ به‌عنوان مشاور بخش BSC در قالب شرکت زیمنس با وزارت فناوری و ارتباطات کشورمان همکاری داشتند.

کد خبر : ۴۰۹۶۸۴