خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد؛

ایران، کشورهای عربی و آمریکا برای یافتن راه حل سیاسی در سوریه همکاری کنند

نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه علی رغم اختلافات موجود ایران، کشورهای عربی و ایالات متحده آمریکا میتوانند برای یافتن راه حل سیاسی در ترکیه کار مشترک داشته باشند گفت: بشار اسد نباید قبل از اینکه تروریست های داعش و شورشیان کرد شکست کامل بخورند جایی برود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته بن‌علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه گفت که معتقد است ایران، کشورهای خلیج فارس و آمریکا می‌توانند برای یافتن راه حل سیاسی در بحران سوریه همکاری کنند.

او تاکید کرد: این کشورها علیرغم اختلافاتی که دارند، قادرند همکاری کنند.

او همچنین گفت فکر می‌کند بشار اسد می‌تواند بخشی از گذار سیاسی سوریه باشد اما هیچ جایی در آینده سیاسی سوریه در بلند مدت ندارد.

بر اساس گفته‌ها بن علی ییلدریم ایالات متحده آمریکا و روسیه می‌دانند که اسد کسی نیست که بتواند مردم را متحد کند و در کنار هم نگه دارد. اما اسد نباید قبل از اینکه تروریست‌های داعش و شورشیان کرد شکست کامل بخورند، جایی برود.

او تاکید کرد: ما ممکن است با اسد گفت‌وگوهایی برای گذار داشته باشیم. این گذار ممکن است تسهیل شود اما معتقدیم که داعش، شورشیان کرد و اسد هیچ جایگایی در آینده سوریه ندارند.

ییلدریم همچنین خاطرنشان کرد: ترکیه قرار است در موضوع سوریه در شش ماه آینده فعالانه‌تر عمل کند. این بدان معنی است که اجازه نمی‌دهد سوریه به گروه‌های قومی تقسیم شود و این برای ترکیه بسیار حایز اهمیت است.

کد خبر : ۴۰۲۸۷۲