خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی مجلس؛

یک‌فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور به تصویب رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با یک فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور موافقت کردند.

بر این اساس، نمایندگان با ۱۳۶ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فرهنگی به‌عنوان پیشنهاددهنده این طرح اعلام کرد: به جهت اهمیت توسعه و عمران روستاهای کشور، لازم است این طرح خارج از دستور بررسی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم یادآور شد: اکنون متولی خاصی برای اقتصاد روستاها و عمران آنها نداریم و نمی‌توانیم خلاها و مشکلات روستاییان را حل کنیم.

او یادآور شد: امروزه دستگاه‌ها احساس می‌کنند که روستا محل خوبی برای درآمد است و هراز گاهی مالیات‌هایی برای آن در نظر می‌گیرند و هیچ نهادی متولی رسیدگی به این موضوع نیست لذا این طرح می‌تواند به همه این موارد رسیدگی کند.

در ادامه علی اکبری در مخالفت با این طرح گفت: فوریت برای طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور قابل قبول نیست چرا که اصلا نیازی به بررسی فوریت‌دار آن احساس نمی‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعاتی که در این طرح آمده می‌تواند در دستگاه‌های دیگر مورد رسیدگی قرار گیرد تا مشکلات روستاییان پیگیری شود.

پس از آن، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در موافقت با این طرح گفت: اصلی‌ترین موضوع برای فوریت این طرح آن است که اکنون متولی برای کشاورزان در حوزه‌های مختلف نداریم و دولت بدهی‌های زیادی به کشاورزان دارد که باید پیگیری شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته تولید در روستاها بوده و مصرف در شهرها اما اکنون کشاورزان با مشکل روبرو شده‌اند و روستاییان از توسعه به دور هستند این در حالی است که کسی از آنها حمایت نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، درنهایت نمایندگان با یک‌فوریت طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور موافقت کردند.

کد خبر : ۳۹۹۳۱۸