خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان؛

درصدی از حق بیمه طبیعی ساختمان از طریق درج در قبوض برق دریافت می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دریافت درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی از مالکان آن‌ها موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، با ماده ۴ و ۵ این لایحه با ۱۱۳ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف، ۱۱ رأی ممتنع از ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۴ لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی آمده است: شرکت‌های بیمه موظفند درآمد و هزینه بیمه پایه را در حساب جداگانه ثبت، نگهداری و تجمیع نمایند و مازاد درآمد را به عنوان اندوخته به دوره بعد انتقال دهند.

ماده ۵ این لایحه نیز عبارت است از درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در قبوض برق واحدهای مسکونی از مالکان آن‌ها دریافت می‌شود؛ الباقی حق بیمه پایه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از محل اعتبار ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن مستقیماً به حساب شرکت بیمه مربوط پرداخت می‌شود.

در تبصره ماده ۵ آمده است: حق بیمه پایه باید هر سال به صورت پلکانی به گونه‌ای افزایش یابد که ظرف ده سال از آغاز اجرای این قانون سهم مالکان به ۱۰۰ درصد و سهم سازمان مدیریت و بحران کشور به صفر برسد. در هر حال در نخستین سال اجرای این قانون سهم مالکان از حق بیمه پایه ماهیانه واحدهای موجود در روستا‌ها، شهرهای کوچک با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و شهرهای بزرگ به ترتیب نباید از ۵۰۰۰ ریال، ۷۵۰۰ ریال و ۱۰۰۰۰ ریال بیشتر باشد.

کد خبر : ۳۶۹۶۳۷