خبرگزاری کار ایران

/روز رهایی ملت ایران/

خامنه‌ای: غربی‌ها بخاطر عملکرد پنجاه ساله‌شان علیه ایران عذرخواهی کنند

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام گفت: غرب موظف است به واسطه عملکردهای نادرستش علیه ملت ایران در ۵۰ سال گذشته در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب از ملت ایران عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران حاضر شد.

او در پاسخ به خبرنگار مجله اکومونیک انگلیس در خصوص دلایل حضور مردم پای صندوق‌های رای در ایران گفت: ما معتقدیم در انقلاب ما سرنوشت مردم به انتخابات‌ مختلف بستگی دارد.

خامنه‌ای گفت: در این انتخابات سه یا چهار فهرست وجود دارد که افراد به انتخاب خودشان به یکی از این فهرست‌ها رای خواهند داد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد: مردم به دلایل مختلف پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند از جمله این عوامل می‌توان به برنامه‌ریزی برای رونق اقتصادی، رفع بیکاری و مسائل معیشتی اشاره کرد.

او در پاسخ به سوال دیگری از سوی خبرنگار خارجی در خصوص رابطه انتخابات مجلس و افزایش تعاملات با غرب گفت: رابطه ایران و غرب با حفظ استقلال و بدون نیاز به غرب در ایران شکل خواهد گرفت.

این فعال سیاسی تصریح کرد: این رابطه منطقی و صلح‌طلبانه خواهد بود و نیازی به حضور گسترده غربیان در کشورمان یا خارج شدن مردم ایران از کشور نیست. منظور از ارتباط با غرب افزایش همکاری‌ها و تعاملات است. غرب موظف است به واسطه عملکردهای نادرستش علیه ملت ایران در ۵۰ سال گذشته در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب از ملت ایران عذرخواهی کند. ایران سال‌ها توسط غربی‌ها به تاراج رفته است و این خود دلیل محکمی برای لزوم عذرخواهی غرب از ملت شریف ایران است.

خامنه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر تفسیر وی از عکس ملکه انگلیس بر روی شتر که درمیدان فردوسی تهران نصب شده است، گفت: چنین عملکردهای نادرستی از سوی افراد غیرمسئول رخ می‌دهد و این معیار و ملاک نیست. معیار و ملاک ما عملکرد حکومت است. کارهایی مشابه این مکرراً در انگلیس و آمریکا علیه مسئولان ایرانی صورت می‌گیرد و  چنانچه گفتم این‌ها ملاک نظر نیستند.

کد خبر : ۳۵۰۵۷۷