خبرگزاری کار ایران

روانچی در اسلو مطرح کرد:

استقبال از حضور شرکت‌های نروژی در بازار ایران

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه با استقبال از حضور و فعالیت شرکت‌های نروژی در بازار ایران گفت که عصر جدیدی برای همکاری‌های ۲ کشور به خصوص در زمینه سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری‌ها آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، نشست یک روزه فرصت‌های همکاری ایران و نروژ در شرایط بعد از تحریم با حضور حدود 150 نفر از نمایندگان شرکت‌های دو کشور در اسلو برگزار شد.

مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که در رأس یک هیأت اقتصادی و تجاری در اسلو به سر می‌برد در مراسم افتتاحیه این نشست، ضمن تبیین ویژگی‌ها و مزیت‌های برجسته اقتصادی و تجاری کشورمان در زمینه‌های مختلف اعلام کرد: بعد از اجرای برجام، دیگر محدودیت و مانعی برای از سرگیری و توسعه روابط و همکاری‌ها وجود ندارد. عصر جدیدی برای همکاری‌ها مخصوصاً در بخش سرمایه گذاری‌ها و انتقال فناوری‌ها شروع شده و آینده روشنی در انتظار است.

وی افزود: نروژ از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های صنایع دریایی و نفت و گاز، ایمنی هسته‌ای، زیست محیطی و انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار است و ایران از حضور و فعالیت شرکت‌های نروژی در بازار ایران که می‌تواند دروازه‌ای برای بازار منطقه‌ای باشد، استقبال و حمایت می‌کند.

معاون وزیر خارجه گفت: نمایندگان بخش‌های کشتیرانی، نفت و گاز، اتاق بازرگانی ایران، انرژی هسته‌ای، نانو، شیلات و کشاورزی من را در این سفر همراهی می‌کنند که نشان از تمایل و علاقه طرف‌های ایرانی اعم از خصوصی و دولتی برای همکاری با نروژ دارد.

در این کنفرانس «تونه اسکوگن» معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد: فضای جدید بعد از اجرای برجام، فرصت‌های زیادی را برای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده و نروژ در برخی از حوزه‌ها از تخصص و امکانات بالایی برخوردار است.

وی افزود: حضور پررنگ و متنوع شرکت‌های نروژی در این نشست، حکایت از اشتیاق طرف‌های نروژی برای حضور در بازار ایران از یکسو و ظرفیت‌های بزرگی که دو کشور برای همکاری دارند، از سوی دیگر دارد.

در این نشست نمایندگان شرکت‌ها ضمن معرفی توانمندی‌ها و امکاناتشان، آمادگی کامل خود را برای حضور در ایران اعلام کردند.

کد خبر : ۳۴۸۱۸۴