بحران مخاطب رسانههای اصولگرا در آستانه انتخابات + جدول
برخی سایتهای خبری با بهرهگیری از رانت نهادهایی همچون صداوسیما در پی افزایش مخاطب خود هستند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رسانههای ایرانی همواره سیاسی بودهاند و این سیاسی بودن در آستانه انتخابات شدت بیشتری میگیرد؛ هر رسانه سعی میکند مخاطلبان خود را به سوی یک گرایش سیاسی هدایت کند. سایتهای خبری که پیش از انتخابات با پوشش اخبار ورزشی و فرهنگی سعی در جذب مخاطب داشتند با سیاسیتر شدن اخبار کشور با ریزش مخاطب مواجه شدهاند؛ چنانچه رسانهای همچون «فرهنگ نیوز» به صورت کامل از جمع ۲۰۰ سایت برتر خارج شده است و ۱۸ سایت نیز با ریزش قابل توجه مخاطبان مواجه شدهاند.
در میان سایتهایی که توانستهاند در این مدت تعداد مخاطبان خود را افزایش دهند و در این جدول رتبههای بالاتر را کسب کنند، نیز نام سایت خبرآنلاین، عصر ایران و جام نیوز دیده میشود که دو سایت اول گرایش اعتدالی دارند، اما جام نیوز نیز همانند باشگاه خبرنگاران از رانت صدا و سیما بهره میبرد.
جدول زیر وضعیت بیستوچهار پایگاه خبری ایران را نشان میدهد که در رده بندی الکسا در رتبه زیر ۲۰۰ قرار گرفتهاند.