خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد:

موسسه‌های قرآنی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از مدیران موسسه‌های قرآنی خواست برنامه‌های خود را درباره ترسیم نقشه راهی برای نحوه فعالیت‌شان در برنامه ششم توسعه ارائه دهند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران موسسه‌های قرآنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسسه‌های قرآنی طی سال‌های اخیر گسترش پیدا کرده و شکل‌گیری تعداد کثیری از این موسسه‌ها در کشور و استان تهران را شاهد هستیم، گفت: با توجه به اینکه منابع خوبی در بودجه آن‌ها تعلق گرفته است، می‌توانند فعالیت خود را گسترش دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: این تشکل‌ها دغدغه‌هایی دارند که بیمه فعالان قرآنی جزء مهم‌ترین آن محسوب می‌شود و افزایش اعتبارات و پشتیبانی از دیگر خواسته‌های آن‌ها است که امروز در این نشست مطرح شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست مدیران موسسه‌های قرآنی این است که در برنامه ششم به این موسسه‌ها توجه و نقشه راهی مشخص و مدون برای ۵ سال آینده آن‌ها ترسیم شود و من نیز از دوستان خواستم برنامه خود را ارائه دهند.

همچنین نایب رییس مجلس در نشست هم‌اندیشی جمعی از مدیران موسسه‌های قرآنی استان تهران و برخی از شهرستان‌ها که امروز در کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، ‌ ضمن بیان پیشنهاد تشکیل کارگروه تشکل‌های قرآنی مردمی، گفت: با تشکیل این کارگروه، درخواست موسسه‌های قرآنی درباره وضعیت آن‌ها در برنامه توسعه و بودجه ۹۵ مشخص و بررسی خواهد شد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با خیر مقدم به حاضران در این نشست و قدردانی از فعالیت‌های آن‌ها، گزارش درخواست‌های آن‌ها را شنید و پیشنهاد تشکیل کارگروهی را به منظور بررسی این درخواست‌ها درباره برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ ارائه کرد، به همین منظور رئیس فراکسیون قرآنی مجلس از تشکیل کارگروهی با عنوان تشکل‌های قرآنی مردمی خبر داد.

بر این اساس، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری برنامه‌های قرآنی در آموزش و پرورش خطاب به مسئولان قرآنی درخواست کننده، عنوان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این رابطه تنظیم کرده و در جلسه‌ای دیگر ارائه دهید و بنده این طرح‌ها و برنامه‌ها را تا حدی که قابل اجرا در آموزش و پرورش باشد با وزیر مربوطه و دولت در میان می‌گذارم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موسسه‌های قرآنی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، افزود: سال گذشته بیمه حدود ۷ هزار نفر از فعالان قرآنی به ۳ هزار نفر کاهش پیدا کرده است؛ ضمن آنکه بودجه سال ۹۳ را در آخرین روزهای آن دریافت کرده‌اند و هنوز بودجه سال ۹۴ علی رغم قول مسئولان به موسسه های قرآنی پرداخت نشده است.

کد خبر : ۳۴۳۹۹۳