خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌هایی از ستاد انتخابات؛

خواب نامزدهای انتخابات در صندلی‌های انتظار

روز پنجم ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان و روز سوم مجلس شورا همچون روزهای گذشته٬ حاشیه‌های مختلفی داشت که مهمترین آن حضور رییس جمهور در ساعات اولیه صبح بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ روز ششم ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان و روز چهارم ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی با ثبت‌نام آیت‌الله موحدی کرمانی همراه بود.

سورپرایز نامعلوم صادق خرازی
صادق خرازی که به وزارت کشور آمده بود٬ گفت می‌خواهم همه را سورپرایز کنم اما در نهایت معلوم شد که وی برای همراهی کاندیداهای حزب ندای ایرانیان همچون سودابه راد‌فر و مجید فراهانی به وزارت کشور آمده است.

وی در پاسخ به این سوال که خودش در کدام انتخابات و از کدام حوزه انتخابیه قصد کاندیداتوری دارید؟ گفت: فعلا چیزی نمی گویم و قصد سورپرایز دارم. با همه این ها خرازی دقایقی بعد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ارائه توضیحاتی پرداخت که با اعتراض مسئولان ستاد همراه شد که وقتی قصد کاندیداتوری در انتخابات را ندارد٬ نباید پاسخ سوال‌ها را بدهد.

ORo2x444cmkF

موحدی کرمانی هم آمد
از چهره‌های سرشناسی که صبح امروز به وزارت کشور آمد٬ آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی بود که برای حضور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد.

R05KCRWXxEvq

عارف با همسرش آمد
حضور همزمان عارف و مهرعلیزاده از نکات مورد توجه امروز بود که باعث ایجاد ازدحام میان خبرنگاران شد. همسر محمدرضا عارف٬ او را برای ثبت نام همراهی می‌کرد.

owCpjRnWXXPY

کارناوال ثبت نام وزرای احمدی نژاد
بسیاری از وزرا و اطرافیان احمدی نژاد هم در این میان امروز را به ثبت نام در انتخابات اختصاص دادند. بر همین اساس محمد حسن طریقت منفرد، محمد عباسی، پرویز کاظمی و سیدمحمد حسینی و لطف‌الله فروزنده افرادی که  همه آنها را با نام دولت احمدی نژاد می شناسند امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شدند. اما نکته جالب اینجا بود که اکثر آنها فاصله خود از محمود احمدی‌نژاد را حفظ کرده بودند و می‌گفتند ارتباطی با رییس دولت قبل ندارند!

qDIOD9L6vKX1

1AkPui5uLDzU


داوطلبان در صندلی‌های انتظار خوابیدند
مراجعه داوطلبان به ستاد انتخابات وزارت کشور امروز به قدری زیاد بود که صف‌های طولانی برای ثبت نام کاندیدا‌ها شکل گرفت برخی داوطلبان به دلیل ازدحام جمعیت ناچار بودند ساعت‌ها منتظر بمانند. 

اگرچه برای مراجعان محل خاصی اختصاص داده شده بود٬ اما تعداد آنها انقدر زیاد بود که برخی از آن‌ها در جایگاه خبرنگاران می‌نشستند و و عده‌ای هم در محوطه وزارت کشور به دنبال جایی برای استراحت بودند برخی از داوطلبان هم از شدت خستگی ناشی از انتظار برای ثبت نام روی صندلی‌های خود خوابشان برده بود.

2O2TxDeKUuvs

شایعه حضور جوادی آملی
از دیگر حاشیه‌های امروز، انتشار خبرثبت نام آیت‌الله جوادی آملی بود که در نهایت معلوم شد این خبر صحت ندارد.

شایعه حضور پورمحمدی
شایعه دیگر ثبت‌نام وزیر دادگستری بود که گویا برادر وی برای ثبت‌نام اقدام کرده بود و قرار بود مراحل ثبت نام مصطفی پورمحمدی نیز انجام شود که به دلیل نقصان مدارک٬ ثبت‌نام وزیر دادگستری انجام نشده بود اما احتمال می‌رود فردا این ثبت نام انجام شود.

نمایندگانی که آمدند
ایرج ندیمی و مهراد بائوج لاهوتی، حسینعلی شهریاری٬ سید رمضان شجاعی کیاسری، احمد توکلی، مجتبی آقاتهرانی  و سید مهدی هاشمی٬ نمایندگان مجلس فعلی بودند که امروز ثبت‌نام کردند.

توکلی

 ۳۹۱۰ نفر نامزد مجلس و ۴۷۴ نفر نامزد خبرگان
رییس ستاد انتخابات کشور آمار امروز را اینگونه اعلام کرد: تا ساعت ۱۶ تعداد ۴۷۴ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند و  برای مجلس شورای اسلامی هم تا پایان امروز ۳۹۱۰ نفر اقدام به نام نویسی کرده‌اند.

کد خبر : ۳۳۱۹۳۷