خبرگزاری کار ایران

نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه:

پرونده‌های رسیده به دادگاه‌های کیفری استان‌ها ۱۷ درصد بیشتر شده است

معاونت راهبردی قوه قضائیه اعلام کرد: ضرب و جرح، توهین، تهدید و تخریب جزو ۱۰ اتهام نخست کشور طی ۵ سال اخیر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قنبرنژاد نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه در نخستین جلسه کمیته ملی پیشگیری از خشونت از افزایش ۱۷ درصدی پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌های کیفری ۱ (استان) خبر داد و گفت: در سال ۹۳ حدود ۲۰ هزار و ۲۵۹ فقره پرونده به این دادگاه‌ها وارد شده است که در مقایسه با سال ۹۲ افزایشی چشمگیر داشته است، این در حالی است که نسبت ورودی پرونده‌ها به دادگاه کیفری ۱ استان‌ها در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱، چهار درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه براساس موارد احصاءشده ضرب و جرح، توهین، تهدید و تخریب طی ۵ سال اخیر جزو ۱۰ اتهام نخست کشور بوده است، خاطرنشان کرد: ضرب و جرح دومین جرم اولویت‌دار کشور در سال ۹۳ بوده و تهدید و تخریب در جایگاهی پس از جرم ضرب و جرح قرار دارند.

قنبرنژاد در ادامه افزود: همچنین آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد؛ استان‌های چهارمحال و بختیاری، اردبیل و کهکیلویه و بویراحمد بیشترین آمار نزاع را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی نیز کمترین آمار نزاع را از آن خود کرده‌اند.

نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه از افزایش ۶۲ درصدی آمار پرونده‌های تخریب طی سال‌های ۸۹ تا ۹۳ خبر داد و افزود: در سال ۸۹، ۱۱۶ هزار و ۹۷۱ پرونده تخریب تشکیل شده است که این میزان در سال ۹۳ به ۱۸۹ هزار و ۹۲ فقره پرونده رسیده است.

کد خبر : ۳۱۹۹۴۵