خبرگزاری کار ایران

آغاز جلسه علنی مجلس؛

اصلاح قانون تجارت و بررسی قانون ثبت اختراعات در دستور کار نمایندگان

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان رأس ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه آغاز به کار کرد.

محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس دستور کار نشست علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

۱ - ادامه رسیدگی ‌به گزارش کمیسیون قضائی ‌و حقوقی درمورد طرح الحاق دو تبصره به ماده (۲۴۱) لایحه قانونی اصلاح قسمتی‌از قانون تجارت که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۸/۳/۱۳۹۳ به تصویب رسید.

۲ - ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری که یک‌فوریت این لایحه در جلسه علنی مورخ ۲۴/۳/۱۳۹۴ به تصویب رسید.

۳ - گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل مورخ ۱۹۹۶ (۱۳۷۵) کنوانسیون پیشگیری آز آلودگی دریایی ناشی از تخلیه‌پسماند‌وسایرمواد مورخ ۱۹۷۲ (۱۳۵۱) به گونه اصلاح شده در سالهای۲۰۰۶ (۱۳۸۵) و۲۰۰۹ که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

۴ - گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

۵ - گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی (ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری) که یک فوریت آن به تصویب رسیده بود.

۶ - گزارش کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که یک فوریت آن به تصویب رسیده بود.

۷ - گزارش‌کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته که یک فوریت آن به تصویب مجلس رسیده بود.

۸ - گزارش کمیسیون فرهنگی درمورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که دراجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی

کد خبر : ۳۱۰۶۰۷