خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزارت کشور:

وزیر کشور به افغانستان سفر می‌کند

قائم‌مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل گفت: وزیر کشور اواخر هفته‌جاری درصدر هیأتی برای‌شرکت در ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای به افغانستان سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست قائم مقام وزیر کشور در امور بین‌الملل گفت: نشست بین‌المللی موسوم به «رکا» با حضور هیأت‌های عالی‌رتبه و نمایندگان ارشد تعدادی از کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و با تاکید بر اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در کشور‌های منطقه برگزار خواهد شد و وزیر کشور نیز به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در این اجلاس شرکت می‌کنند.

دین پرست افزود: وزیر کشور در حاشیه این اجلاس با مقامات عالی‌‎رتبه آن کشور در راستای ارتقاء و بسط و توسعه و بسط همکاری‌های دو جانبه نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تهران و کابل، تدوین سند جامع راهبری دوجانبه را در زمینه ارتقاء روابط دو جانبه در دستور کار خود دارند، خاطرنشان کرد: پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور نیز در ۱۹ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

ششمین نشست موسوم «رکا» با تاکید بر اجرای طرح‌های مهم اقتصادی از جمله انتقال برق و گاز به افغانستان و اتصال خط آهن این کشور به کشورهای منطقه، برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۱۸۲۲