خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در نشست مشترک احزاب و وزیر کشور:

تدوین جرم سیاسی می‌تواند هزینه فعالیت سیاسی را کاهش دهد

تدوین جرم سیاسی می‌تواند هزینه فعالیت سیاسی را کاهش دهد
کد خبر : ۲۸۶۶۳۰

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه برای فعالیت سیاسی در انتخابات تکالیف همه باید مشخص باشد، گفت:تنظیم و تهیه لایحه جرم سیاسی میتواند در این میان هزینه فعالیت سیاسی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین مقیمی در نشست مشترک احزاب با وزیر کشور گفت: در سال گذشته به شکل نوبتی سه جلسه را با احزاب برگزار کردیم و حدود 26 مساله در این جلسات مطرح شد که خواسته‌های دبیران کل تشکل‌های سیاسی کشور بود. امیدواریم با پیگیری این خواسته‌ها بتوانیم تحزب را هر چه بیشتر در کشور تقویت کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: امروز 9 نفر از دبیران احزاب یعنی سه اصولگرا، سه اصلاح طلب و سه نفر از مستقلین به نمایندگی از طیف خود صحبت خواهند کرد.

براین اساس سهیلا مدارایی دبیر کل حزب مشارکت‌های مردمی استان گیلان به عنوان اولین سخنران گفت: در دولت تدبیر وامید تعامل خوبی با احزاب صورت گرفته و امیدواریم ترتیبی اتخاذ شود تا طبق سنوات گذشته، پرداخت یارانه احزاب مجددا برقرار شود. با این کار دست احزاب باز خواهد شد و می‌توانند راهکارهای بیشتری برای انتخابات داشته و مردم را جذب کند.

وی افزود: خواسته من از وزارت کشور این است  که اگر قرار است چنین نشست‌هایی برگزار شود بدون تبعیض بوده و احزاب به شکل گزینشی انتخاب نشوند .

در ادامه کنعانی مقدم به نمایندگی از احزاب اصولگرا با اشاره به مطرح شدن لایحه احزاب در مجلس گفت: توقع ما این بود که این طرح تبدیل به لایحه شود. در طرحی که از سوی وزارت کشور مطرح شد، قرار بر این شد تا نظرات احزاب نیز به شکل جامع و کامل متناسب با شرایط روز در آن مطرح شود. وزارت کشور در این راستا تلاش بسیاری کرد تا این لایحه را تنظیم کند اما متاسفانه این لایحه با کم و کاست در مجلس تصویب شد .اگر وزارت کشور تلاش کند تا در این لایحه اصلاحاتی صورت گیرد برای اهداف کشور مناسبتر خواهد بود.

دبیرکل حزب سبز با اشاره به قانون انتخابات گفت: ما بدون وجودقانون انتخاباتی متناسب با رویکرد جدید جمهوری اسلامی، اگر وارد صحنه انتخابات آینده شویم ممکن است با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای روبرو شویم.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم فعالیت سیاسی داشته باشیم و در انتخابات با شور و شوق وارد صحنه شویم تکالیف همه باید مشخص باشد. تنظیم و تهیه لایحه جرم سیاسی میتواند در این میان هزینه فعالیت سیاسی را کاهش دهد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز