خبرگزاری کار ایران

به منظور رایزنی‌های دوجانبه صورت گرفت؛

دیدار مدیر کل سیاسی-امنیتی وزارت خارجه اسپانیا با تخت روانچی

مدیر کل سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه اسپانیا در دیدار با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه گفت: اسپانیا با دقت مذاکرات را دنبال می‌کند

به گزارش ایلنا٬ انریکه مورا در ملاقات با مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با ابراز خرسندی از روند مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت : اسپانیا با دقت و علاقمندی این مذاکرات را دنبال می کند وی که به دعوت مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه به کشورمان سفر نموده، افزود : اسپانیا علاقمند است با ایران در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی مشورت‌های سیاسی داشته باشد.

تخت روانچی نیز ضمن با اهمیت خواندن نقش اسپانیا در اروپا اظهار داشت : ایران با جدیت مذاکرات با 1+5 را ادامه خواهد داد و هیئت ایرانی امیدوار است تا زمان تعیین شده 11 تیرماه به نتیجه برسد .

وی با اشاره به علاقمندی دو کشور در توسعه روابط، سفر اخیر دکتر ظریف به اسپانیا و ملاقات وی با مقامات اسپانیایی را در توسعه روابط ، مهم ارزیابی کرد .

انریکه مورا همچنین با همتای خود، ابوالقاسم دلفی مدیر کل غرب اروپا ملاقات کرد.

مدیر کل غرب اروپا بر ضرورت بهره برداری از زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری دو کشور تاکید نمود.

مورا با اشاره به ملاقات های سازنده رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر اسپانیا و همچنین دیدارهای وزرای امور خارجه دو کشور اظهار داشت : اسپانیا به دنبال تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و تقویت دیالوگ سیاسی در همه زمینه های دو جانبه و مسائل منطقه ای است .

مقام اسپانیایی افزود : اسپانیا از رویکرد مشترکی با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با افراطی گری و مبارزه با تروریسم برخوردار است و روابط با ایران در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی برای اسپانیا مهم است.

کد خبر : ۲۸۴۲۹۲