خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز بازرسی وزارت کشور:

پاسخگویی مسئولیت قانونی و تکلیف اخلاقی مسئولان است

پاسخگویی مسئولیت قانونی و تکلیف اخلاقی مسئولان است
کد خبر : ۱۵۹۵۰۱۷

رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور ضمن اشاره به اهمیت دیدارهای مستقیم مردمی گفت: پاسخگویی هم مسئولیت قانونی و هم تکلیف اخلاقی مسئولان نسبت به مردم است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی عارف‌پور با اشاره به سابقه دیدارهای مردمی مدیران و مسئولان وزارت کشور اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات ریاست محترم جمهور و تأکیدات مقام عالی وزارت با ابتکار مرکز بازرسی و ارتباطات مردمی وزرات کشور، تحولی در دیدارهای مردمی این وزارتخانه ایجاد شد؛ در همین راستا یک میز ارتباطات مردمی یا میز خدمت برای تسهیل دسترسی شهروندان در ورودی ساختمان اصلی ستاد وزارت کشور ایجاد شد.

عارف پور ضمن ارائه گزارشی از جلسات ملاقات مردمی که تاکنون برگزار شده گفت: الحمدالله همکاری خوبی را  از سوی حوزه‌های مختلف مخصوصاً حوزه‌هایی که با درخواست‌های پرشمار مردم مواجه بودند، شاهد بودیم؛ همه حوزه ها در حد و تراز معاونین محترم وزیر، روسای سازمان ها و مراکز در این جلسات حاضر شدند که البته به همراه روسای ادارات و مدیران کل و کارشناسان مربوط بود تا در اسرع وقت به مشکلات رسیدگی شود.

رییس مرکز بازرسی وزارت کشور گفت: معمولا صبح سه شنبه ساعت 10 تا 12 روز ملاقات های مردمی در وزارت کشور است، این جلسات به تناسب تقاضاهای مردمی به معاونت های مختلف برگزار می رود؛ طبیعی است برخی از معاونت ها، دستگاه ها و سازمان ها بنا به ماهیت ماموریت هایشان ارباب رجوع بیشتری داشته باشند.

مهدی عارف پور با اشاره به جلسات فوق العاده ای که به مناسبت دهه فجر برگزار شده است اظهار کرد: ما علاوه بر سه‌شنبه‌ها هر زمان که احساس کنیم که حجم درخواست‌هایی که متوجه وزارت کشور شده به یک حد قابل قبولی برای برگزاری نشست رسیده است، خودمان را مکلف به برگزاری این جلسات می دانیم.

وی گفت: به لحاظ اداری محدودیت‌هایی داریم ولی با مساعدتی که از سوی مقام عالی وزارت شد بهترین نقطه درب ورودی با امکانات خوب و تجهیزات مناسب برای دیدارهای مردمی در نظر گرفته شد؛ این مکان دارای سالن انتظار و سالن جلسه است؛ همچنین امکان دسترسی برای جانبازان و معلولان عزیز نیز مهیا شده است.

وی تماس تلفنی شهروندان در زمان ملاقات چهره به چهره را از ویژگی های دور جدید ملاقات های مردمی وزارت کشور دانست و افزود: اگر شهروندان عزیز به هر دلیلی امکان مراجعه به وزارت کشور را نداشته باشند، می توانند با مسئولان حاضر در جلسه ارتباط مستقیم تلفنی برقرار کنند.

رییس مرکز بازرسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه این جلسات جنبه نمادین ندارد و با هدف تسریع در پاسخگویی به مردم ایجاد شده است، افزود: با شنیدن تقاضای شهروندان عزیز توسط مسئولان، بلافاصله دستور ارجاع و پیگیری تقاضاها صادر می شود؛ حتی این پیگیری گاهی در جلسه با برقراری تماس تلفنی با مقامات استانی یا واحد سازمانی مسئول انجام می شود و در موارد بسیاری در همانجا مسئله حل می شود.

عارف پور بیشترین تقاضاهای مردمی را مربوط به حوزه عمرانی، شهرداری ها و دهیاری ها دانست و اضافه کرد: بحث حمل و نقل، زیرساخت های شهری، فضای سبز، تغییر کاربری ها، ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری، کمیسیون هایی صادرکننده رای و درخواست های اعتباری یا لجستیکی از سوی مسئولان مناطق اعم از دهیاری ها و شوراها بیشترین موضوعات جلسات ملاقات های مردمی را تشکیل می دهد؛ در مرحله بعد موضوعات مربوط به سازمان های مردم نهاد بیشترین مراجعات را دارد؛ در سایر حوزه ها نیز نیازمندی ها احصاء شده و موارد پرشمار مشخص شده است.

مهدی عارف پور حوزه اقتصادی را با توجه به رویکرد دولت چهاردهم از حوزه های مهم در ملاقات های مردمی دانست و گفت: با توجه به شعارهای دولت چهاردهم این امکان برقرار شده که تولید کنندگان، صنعتگران، واحدهای تولیدی و کارآفرینان در میز خدمت به شکل مستقیم و با حضور معاون امور اقتصادی وزارت کشور و مدیران کل مربوطه مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی افزود: افرادی که در حوزه های مختلف به وزارت کشور رجوع می کنند یا مشکلاتی را در سطوح استانی، شهرستانی و بخش دارند که دچار گره شده ؛ اگر به هر دلیلی مشکلشان حل نشود یا جواب قانع کننده ای را دریافت نکنند، می توانند به مرکز بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور رجوع کنند.

عارف پور داشتن ارباب رجوع و حل مشکلات مردم را توفیق الهی دانست و اظهار کرد: این فرآیند می تواند به اعتماد سازی، افزایش سطح رضایت مردم، مشارکت و سزمایه اجتماعی منجر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز